Hej alla barn, nu blir det barnprogram!

Nej... överskriften har absolut ingenting att göra med texten...jag lovar. Så alla ni som nu blev förväntansfulla på vad farbror Frej ska ta fram... sorry guys. Det kommer inte hända...jag fick bara ett infall och tyckte det lät kul.
°
Måndag. Första dagen på veckan. Varför känns alltid den extra tung?
Kan vara för att vi startade imorse med att köra 6000 frisim i långbana, uppdelat i 300:ngar med ca 5 vila och avslutade med 20*100 samma sak, plus att sista femtian var max... kan vara det, eller så kan det vara för att man bara är allmänt trött och för att det är första dagen på en ny skolvecka.
Midterms (stora prov i mitten på varje termin) håller ju på här för fulla muggar, men trots det känner jag mig inte speciellt stressad faktiskt. Tar det mest som det kommer. Dock håller jag på att tappa hår som en annan gamling, så något undermedvetet stress tror jag nog smyger sig på haha. Men men. Tills jag kommer på vad det är får jag bara dammsuga extra mycket... det kan jag leva med så länge jag inte vaknar upp skallig... det hade inte varit så kul.
°
Igår var jag på svensk-kväll med Stefanie, Maria, och Carro. Stefanie spelar ju som ni vet basket här, Maria spelar Volleyboll och Carro hittade jag i en dans klass jag tar denna terminen och det visade sig vara så bra att hon redan kände Maria. Trevligt värre! Massa svenskar här som man kan vara nostalgisk med ju haha.
Så vi åkte hem till Maria, lagade Lax sallad (så sjuuukt gott! Kan det bli mer svenskt?) och snackade skit hela kvällen. Kom in på svenska Tv progrem och tydligen finns det ett nytt program som heter "Lite Sällskap" som enligt Maria och Carro skulle vara dökul... någon som sett det? Vi avslutade kvällen med att åka til världens bästa fondy restaurang där vi käkade chokladfondy och doppade allt från cheescake till jordgubbar och marsmelows. (Insåg att de fick en väldigt gullig stavning så jag låter det vara så :) ) Så gott! Så nu vet jag vart jag ska ta alla mina gäster som kommer hit haha. :D
°
Och alla som känt mig, elle rkänner mig kommer få en smärre chock när jag berättar att jag nog håller på att bli relativt normal vad gällande sovtider... tror jag i alla fall. Jag blir dödstrött och nästan tuppar av vid nio på kvällen. Nu är klockan tio och jag får nästan hålla ögonen öppna med tändstickor eller något. herregud, vad händer? Håller nog på att bil gammal såhär i början på 20-åren haha.
°
Nej, nu är jag trött på att läsa om American Drug Addiction... ja det lät ju bra i alla fall... om det hade varit sant. Jag borde läst om American Drug Addiction, men det gick inte så bra och eftersom jag nu håller på att somna skiter jag nog i det. Men ni kan få en chock till innan jag somnar: Jag har ett boktips! Tro det eller ej. (ehm.. ja okej jag erkänner.... boken ingick i en av klasserna och jag tvingades till att läsa den... men den var i alla fall jäkligt bra!) Boken som heter "Beautiful Boy", handlar om en pappa som skriver om sin sons drog missbruk och deras liv genom helvetet. Okej, låter tragiskt, men den är faktiskt sjukt bra! Sonen har också skrivit en bok "Tweak" som jag ska börja på imorgon, där han berättar om drogmissbruket från sin sida. Spännande va? :) Jag har faktiskt en liten thing för Verklighetsbaserade böcker...måste jag erkänna.
°
Nu ska jag sova, GONATT. Love you all!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0