Florida State invite och...päron helg(?) ! haha

Just nu borde jag göra läxor...
°
Så de senaste dagarna har det kryllat av äldre människor här på campus. Efter lite längre fundering har jag kommit fram till att de är föräldrar. Och anledningen till att de kryllar, speciellt såhär nära helgen, är att det är "Parents weekend" denna helgen! Det menas kort sagt med att alla föräldrar som har något att säga om deras ungars skolgång, saker att kommentera om deras dorm, deras prov, deras campus eller deras "nya liv utan päronen" kommer ner och antingen tränger in sig i dormen med sina "små barn" eller hyr ett rum i hotellet tvärs över gatan. (Jag har märkt att det är mest freshmens som får besök av sina föräldrar... som antagligen vill chekka läget och se att deras små klarar sig bra i livet och såklart för att träffas.) Det får en att längta lite efter sina egna päron :)
°
Hur som haver.
Förra helgen hade vi tävling... vår FÖRSTA tävling. Det gick okey... eller "Pretty Okey" som jag sa, vilket gjorde att Jamal fick ett skrattanfall och förklarade att "nej Sofia, det finns inget som heter Pretty okey. Det finns pretty good, pretty bad eller okey. Inget pretty okay". Men jag tycker ändå att min helg var pretty okey, så jag tänker fortsätta använda det.
Det var en rätt stor tävling med 8 lag från Florida med och tävlade, Miami Hurricanes slutade 3:a!! Wooop Wooop! (Finns bilder på facebook! Herregud, allt händer på facebook tycks det.) och hör och häpna... 5 svenskar var där! Kul var det och tävlingen varade fredag-söndag. Jag vann 100 brassa... dock var min tid aningen skamlig men får ta och skicka över filmerna till tränaren hemma för inspektion (haha) och så får man ju inte glömma at det var första tävlingen efter träning med en ny tränare. så ändå halvnöjd med den insatsen.
200 bröstsim var väl lite sämre än sådär, så vi skippar den biten.
på 4*100 medley slutade vi tvåa efter okey simningar laget igenom så det ska bli jäkligt spännande att se vad vi kan göra på Comference i Februari!!! Och på 4*50 medley slutade vi etta efter okej simningar och diskning från Florida univ. Men det är vinsten som räknas. :)
°
Nope, back to school work!!
Efter en nap, hahaha!
°
Love always, Fiiiaaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0