Lägesrapport från rum # 407, Pearson Residental College

Nu sitter jag här och äter min sista Lindt's mörka chokladkaka med "coco nibbs"... buuhu. Ibland har de mörk choklad här, men inte alls i den mån som hemma och inte alls i samma kvalitet. Det kan hända att Lindt finns, men att hitta min favoritsmak är det nog bara att glömma haha. Amerikanare alltså, de vet inte vad de missar med mörkchoklad, neger bollar, kuling kulor, laktits, julmust och risgrynsgröt. (Roxy, en tjej jag simmar med från Sydafrika, fick prova på negerbollen igår... hon älskade det, såklart!)
Nepp. Jag har pratat med både Stefanie och Maria som går här som även de är svenska och vi har planerat att åka till IKEA snart för att inhandla svenska godheter samt att Maria ska shoppa lite möbler. Får se hur mycket som går in i min lilla raserbil. :)
*
Idag mår jag halvbra, helt utmattad och alldeles slut i hela kroppen. För att inte riskera ngt inför ACC's som går av stepeln om 3 veckor tog jag ledigt idag. Tränaren blev inte jätteglad... men ibland kan det inte hjälpas. Lika bra att passa på nu när knät ändå behöver vila så mycket som möjligt. Hade i alla fall toppnings möte för hur jag vill spendera min träningstid fram till tävlingen, spännande. Jag tror det kommer bli kanon.
*
Annars rullar skolan på som bara den. Jag pratade lite med en av mina läre och sa att jag hade svårigheter med att läsa (i den klassen ska vi läsa ca 30 sidor inför varje klass samt skriva sammanfattning som vi ska lämna in.... hade varit okej om det inte var så att den klassen är varje måndag, onsdag och fredag 9.00...). Vidare det är sant eller inte kan ju diskuteras ( :P ) jag känner i alla fall att jag just i det ögonblick jag steg ur klassrummet skyddat mig själv från en fullständig burnout redan efter andra veckan, haha!
*
Våra nattliga/dagliga/kvällsliga korridorsfester är i alla fall i full gång igen, ROLIGT, alltid något att göra om man känner att man måste ta ett break från studierna som man ibland måste. På tal om det ska jag sätta mig med pluggeriet NU innan simmarna kommer tillbaka och min kära rumskompis bjuder in på filmtittning i vårt rum, hihi.
*
So see ya long och hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: mamma

tänkte lite angående ditt knä.

använder du ilägget i skorna, som du fick när du hade ont i knät senast?

kram mamma

2010-01-29 @ 14:52:44
Postat av: Addicted to Julmust

Hur länge säljer IKEA julmust over there?

2010-01-30 @ 07:17:13
URL: http://addictedtojulmust.blogspot.com/
Postat av: Kim

Oooohh, hoppas ni kommer iväg till IKEA snart då så du får bunkra upp lite svenska saker! :) Hur långt är det till IKEA? Annars får du väl fortsätta att festa loss där borta! :p Haha, kram på dig <3

2010-01-30 @ 14:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0