I am a Book buster!

sååå, sammanfattning sen förra inlägget:
Avfrostning av frysen: check
sync med mobilen: check
skype: check
läxa..... njaaa.
-
Anyways: glömde skriva ännu en (eller två) saker i förra inlägget. nummer 1) igår var jag och några vänner på RA som är ett sushi ställe här i Miami. Sushi = rå fisk (för er som missat det ;) ), och eftersom jag upproriskt gått emot den otroligt snabbt ökande strömmen av folk som bara älskar sushi har jag lovat mig själv att aldrig äta det. Igår var andra gången jag var på RA utan att betälla ngt och utan att smaka något,  ända tills Annika ploppade ner en sushi på min tomma tallrik och log brett: "Try it! Its really good!" Jag har faktiskt alltid undrat hur folk kan välja att äta sushi när det finns annat att beställa än rå fisk... och jag har ännu svårare att tro att det faktiskt är "really good". men det är klart... som nämnt är det en snabbt växande ström av människor som faktiskt verkar ha sushi som sin favvo mat så jag öppnade faktiskt mina ätpinnar (okej, nu ljuger jag lite, de var redan öppnade eftersom jag kände mig tvungen att leka valross i väntan på att de andra skulle få sin mat), gjorde som Annika sa och doppade sushin i soyan..... ståsatte mig mentalt på att det är fullkommligt normalt att äta rå fisk inlindad i sjögräs och grönt ris och öppnade munnen... Smakade skummt men var inte alls så farligt som jag trodde. Så ja, mina vänner.... nu har jag testat SUSHI hör och häpna. och jag överlevde. Dock slår inte sushin krokodil svansen som jag faktiskt provade när vi var på Billies Swamp safari.haha.
-
Sak nummer 2) när man får ett GPA (typ betygsnitt) högre än 3.0 eller 2.9 får man en så kallad Book Buster tröja från athletic department för att man lyckats att kombinera studier med idrotten. (Book Buster kan man typ översätta till plugghäst, haha!) haha och guess what???? JAG FICK EN! :D Så nu känner jag mig som en riktigt duktigt plugghäst iklädd Book buster shirt. :) Tadaaaa!
-
Nu ska jag ner och käka i dining hall och kaaaaanske kanske börja plugga. Bestämde mig faktiskt för att ta lördag off från plugg och bara slappa vilket jag gjort tills nu. Men det känns ändå som om jag behöver i alla fall börja på min engelska uppsats så jag inte har allt kvar tills imorgon.
-
Tudelu!
Rock on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0