Drivers license. jo men visst fan! :)

Gissa vad som damp ner i min brevlåda i förrgår som jag helt glömt berätta...
Mitt Florida körkort! Jajamensan! Fick ta det snabbt och lätt när päronen var här för att kunna ha bil och körtestet var ungefär så lätt som alla säger; jag körde bokstavligt talat på en parkering. Visseligen fick jag väja för andra fordon, stanna vid en stoppskylt, parkera och bromsa... men hastigheten var i genomsnitt 10 miles per hour vilket är ca 15 km/timmen... haha. hur som helst fick jag även göra ett skriftligt test med frågor som "If you come to a traffic light that light orange, what are you gonna do?" a) Speed up and drive by as fast as possible b) Stop right away as soon as you see the light c) Stop if you can..... men trots de svåra frågorna lyckades jag och nu har jag mitt körkort.
*
haha tilläggas ska att när jag tog mitt datortest gjorde jag ve mig, fixade håret och la på smink för jag visste att ett foto skulle tas. Mycket riktigt, fotot togs och jag blev för en gångs skull nöjd. Jag fick komma tillbaka två dagar senare för att göra körtestet och stack dit direkt på morgonen kl 8...svintrött. Damen jag pratade med var extremt otrevlig och inte tillmötesgående alls plus att vi fick vänta i ca 3,5 timmar vilket resulterade en lite halvsur Sofia... sen kommer jag fram och ska precis få köra så säger den sura tanten: "Sit down for a picture" jag försökte säga att jag redan tagit ett foto men fick då en bitch-blick och kommentaren "du vet väl att du måste ta ett nytt foto varje gång du kommer hit?" Neeej, det visste ag forståss inte...hade jag vetat det hade jag väl inte satt upp mitt smutsiga toviga hår i en slarvig knut och haft på mig mjukkläder heller? haha. Hur som helt tog jag en bild och självklart är det DEN som kommer på körkortet!!! hahahaha! Tur som fan att det bara är ett tillfälligt körkort och att bilden måste förnyas varje år ;)
*
Tur i oturen att min kamera är trasig, annars hade jag väl varit tvungen att visa vanskapet här också haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0