Curling

Wopa!
Äntligen hemma igen!
Gick inte så bra som jag tänkt på tävlingen, men om jag känner mig själv rätt beror det nog på att jag inte riktigt hittade rätt i toppningen. Men jag är ju bara freshmen, jag har ju tre till ACCs framför mig! :)
'
Dagen har jag ägnat åt att resa, sova, äta och plugga. Yiiiha. Det spelar ingen roll hur mycket plugg jag planerar in och tar med mig till tävlingar, jag gör ändå ingenitng. Antingen är jag alldeles för trött eller så har jag bättre saker för mig. Som nu under ACC's hade vi ju OS igång på TVn så fort vi kom tillbaka till hotell rummet och jaaaa, även fast det var dam curling USA VS Tyskland (kan det bli tråkigare....DAM CURLING?) så var jag ändå tvungen att se. Och jag skrattar alltid lika gott när de i intervjun säger "Jaaa, men jag tycker att vi gjorde ett bra jobb. Vi var starka ut och höll i oss hela matchen..." Jag ställer mig bara frågan, hur kan ni vara starka ut? hur kan man gå ut starkt i curling? Släppte du stenen med hela handen istället för tre fingrar, eller gled du extra långt? Eller sopade du framför stenen 3 gånger fortare än du brukar? Hum, gissar att det bara är min brist på vetenskap om den sporten men jag tyckte i alla fall att det lät kul. Och när man hör att herrlaget för USA kommer till curling hallen, dricker öl och spelar poker som träning, DÅ, då kan man börja fråga sig om det är en sport eller inte. (inte)
'
Med det sagt måste jag nog ta min pappa i försvar eftersom jag sagt att Golf inte är en sport. Trots att jag fortfarande håller på det, så måste jag medge att jag hellre ser honom spela golf än curling! När jag hör honom säga att han ska gå till curling hallen.... då är det dags för mig att börja pensionspara och beställa tid åt honom hos en psykolog. :)
'
(Ursäkta alla curlinister. Men mitt ord står jag fast vid. :) )
'
Förresten, har order curling-föräldrar ngt att göra med curling? Det måste ju ha sin grund i att föräldrarna går och sopar framför sina barn (curling stenen) hela vägen fram till mål... eller är det att föräldrarna inte riktigt vågar slappa sina barn (curling stenen)? Och är barnen i så fall jämförda med en sten och föräldrarna med två fåntrattar som halkar runt på isen? humm.....

Kommentarer
Postat av: carro

det är att föräldrarna sopar "banan" framför en :) hihi <3

2010-02-22 @ 08:30:55
Postat av: micke

hej fia! kul att du trivs riktigt bra där borta :) curlingförälder sopar banan framför barnen..

2010-02-22 @ 09:26:33
URL: http://thedraft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0