Idag ar det torsdag = relativt slapp dag

Klockan ar 2.15 och jag har varit vaken i 9,5 timmar. Sa blir det nar simningen borjar 5.30 foljt av styrka och sen skola. Nu sitter jag och forsoker fa ihop lite timmar har i Study Hall medans jag vantar pa att spinning passet ska borja. Torsdagar ar min basta dag, da har jag endast en lektion :D. Me like. Dock gor traningen upp for den lediga tiden.

Visst ja, jag maste ju beratta att jag nyss haft min forsta tutor lektion. (Tutor= en elev pa skolan som hjalper andra elever pa overrenskomna tider med amnen man onskar fa hjalp i.) Min tutor heter Amanda och hon blev ganska hapen nar jag kunde all matte...men inte sattet att rakna ut det pa. Tydligen larde de sig en metod redan i 3:e klass som vi i Sverige aldrig far lara oss, sa det var mest den vi gick igenom. Har far vi inte anvanda miniraknare som jag annars hade gjort vilket gor allt mycket svarare.
*
Idag hade jag tankt springa runt och fota for att kunna visa hur hela campus ser ut, poolen, doormet, korridoren (tro mig, den ser antingen ut som korridoren till en operationssal eller till ett mentalsjukhus. Vara RAs (personer som haller kolla pa vaningen) har dock forsokt gora det finare och lite mer hemtrevligt genom att klippa ut pappers figurer enligt ett tema. Var vaning har temat "super Mario"...wopa.) och lite andra saker som jag tyckte skulle vara kul att visa.
Tyvarr askar det som bara den, det ar mulet och det regnar sa jag sparar nog utomhus fotona till en annan dag da det ar lite finare sa jag kan visa vilket paradis det verkligen ar. :) Det kanns konstigt att bo i en semesterort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0