Ett inlägg, yiiiihoooo!

Åh, egentligen har jag ingen tid alls för att sitta och skriva nu, men ibland måste man få ha lite tid över till annat än bara skolarbete :)
Nu har det hämnt så himla mycket sedan sist, men jag ska försöka sammanfatta lite snabbt:
- Vi har blivit klara med hela vår newbies lista. Jag ska försöka komma över bevisen och om inte annat kommer de i alla fall finnas på facebook. I'll let you know.
- Kommer intre ihåg vad jag skrev om örat sist, men det blev värre när jag slutade ta tabletterna vilket resulterade i ännu fler missade träningar. Nu under helgen har det börjat kännas bättre (igen) och imorse simmade jag hela passet för första gången på vad som kändes en evighet. Dock med öronpropp. :) Hoppas verkligen skiten lämnar mitt öra nu så jag kan börja träna på inflr vår första tävling som kommer den 10 oktober!!!
- Fått tillbaka två av mina två prov resultat. Det ena matte och det andra sociologi. Gjorde faktiskt mycket bättre ifrån mig än vad jag trodde vilket var en glad överraskning. Så nu kan jag le åt mitt fösta amerikanaksa A. :D
- Jag har börjat drömma allt mer på engelska vilket både är läskigt och kul. Ibland kan jag fundera över om jag verkligen pratar engelska med mina vänner eller om de plötsligt börjat först svenska (nej nej, tat lugnt. Jag vet att det är engelska vi pratar. Hekt galen har jag inte blivit. :) )
- var på housparty nu i helgen. Självklart hade alla röda muggar att dricka ur, stora tunnor med öl, hög musik, ölspel och självklart kom polisen så att alla fick gå. Men det var skoj. :)
- Här på Um delar man ju rum med en annan tjej samt delar toalett med två andra personer som bor i rummet intill, kallade sweetmates. Hur som helst. Jag och min roomie börjat tro att det bor en tredje person i vårt rum. Vi har inte sett denna ännu, men vi har bevis: ett par skor som ingen har ngn aning om vemsdet är har hittats i vår garderob, ett par trosor har hittats (!!! jag vet...skitäskligt, förhoppnigsvis är det enligt vår teori att de följt med någon av oss upp från tvättrummet.) samt det mest läskigaste hände igårkväll: Vi har sedan vi flyttat in haft en gul handduk hängandes innanför toalett dörren som alla tycks använda som handduk att torka sig på efter man tvättat händerna. Inget konstigt med det. Nu har den handduken börjat bli lite sunkig, fläckig och allmänt äcklig och jag började bli lite halvsmått irriterad på att min roomate aldrig tvättade sin handduk. Men jag sa inget. Istället lägger vår sweetmate Hannah ett inlägg efter hennes toaletbesök igår kväll: "ooo, girls you really need to wash this towle! It stinks. And yeah, I hope you don't mind me using it?" Jag svsrade inte för jag väntade på att Kayla (min roomate) skulle försvara sin handduk, men hon sa inte ett knyst. Tillsut frågade hon: "Sofia, istn't that your towle?" Vi både brast i skratt när vi fattade att det intre var någon av våran handduk så vi gick istället in och frågade Christine (andra sweetmate) men när hon sa att det inte ens var hennes blev händelsen med handduken bara läskig. Vems är denna äckliga handduk egentligen??
Vi bestämde oss för att tvätta den och fortsätta använda den som torkduk. Man får ju ta vad man har, ellerhur? :)

Kommentarer
Postat av: Carina

Är ni helt klara med newbis uppdragen? har du hoppat från 10:an och druckigt shoten?

Vill oxå ha en bild på cykeln!

Hälsa båda dina roomisar.

Kram Mamma

2009-09-29 @ 12:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0