En onsdag.

Jag veeeeet, jag har varit sjukt kass på att uppdatera, förlåt.
Kontrasterna från Svenskt gymnasium och Amerikanskt college blir bara störra och större och nu får man ju till och med plugga varje dag, varje ledig tid för att hinna med allt skolarbete. Hed de varrit i Sverige hade jag sagt ifrån till lärarna för länge sedan att "Vi har andra ämnen också med minst lika mycket läxor...ni kanske kan prata ihop er för vi trnar så mycket så vi inte hinner med". Dock vet jag att den strategin endast fungerar på Filborna skolan i helsingborg om man går Idrottslinjen (ehm) så jag har alltså inte sagt ngt än utan bara bitit i det sura äpplet, gjort min matteläxa (!!!), alla inlämningar, redan två prov denna veckan (återkommer till detta) samt massa uppsatser. Jag är färdig och totalt fed up med skolarbete...och vi är inne på vår andra månad, haha braaa.
Så, tillbaka till min vecka.
- Min Sweetmate fick jordens infektion så vi tog henne till akuten. Hon fick diagnosen "du är frisk", vilket var en otroligt korkad diagnos med tanke på att hela hennes ansikte och hals var så uppsvullet att det såg ut som om hon inte hade någon haka längre. Hennes mamma flög ner från Tennessee och tog henne till en annan doktor. Nu har hon fått medicin och mår bättre. Hon har i alla fall bara en dubbelhaka nu vilket är en otrolig förbättring. :)
- Jag blev frisk från min öroninflammation (yeeey) trodde jag. Dock ska jag prata med en läkare idag igen eftersom det fortfarande gör svinont och jag har nada tabletter kvar att ta. Får se vad jag får utskrivet. Dock simmar jag för fullt med öronpropp, kanske inte det bästa men det får duga tills vidare. :)
- Haft två prov som jag sa. Det ena höll jag på att missa pga att jag kollade fel på klockan när jag skulle vila. Helt sjukt. Jag måste vila om dagarna för att orka med! Jag tror det säger ganska mycket om hur tufft det är med läxorna just nu haha. Hur som helst hann jag med näppe och fixade provet. (yiippiie). Nu ska jag tillbaka till studierna, tillbaka till simningen och tillbaka till klasserna, hörs snart! :)
Svar på kommentarer:
Kim: haha japp det blev en orange cykel. :) Ska lägga upp bild så fort jag har tid jag looooovar! :) Vi har några uppdrag kvar men alla ska vara klara innan denna fredagen så förhoppninsgvis (om jag hinner) lägger jag in bevisen i foto form i helgen. :)
Mamma: Jag vet inte när bloggdesignen blir klar. Booken jobbar för fullt med den och den är riktigt fin. :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag hoppas det var såhär den skulle vara Fia. Var ju tvungen att göra om den andra eftersom den blev för stor. Hojta om jag ska ändra någonting!

Låter som att du har mkt att stå i i USA. Men du är duktig som köttar på :) Kram på dej

2009-09-24 @ 08:08:20
URL: http://booken.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilken supersnygg ny design du fick, hälsa Booken att hon är jätte duktig! Puss Mamma

2009-09-24 @ 10:15:29
Postat av: Birgitta

Snygg bloggdesign Sofia! Kram

2009-09-24 @ 13:18:18
Postat av: carina

Wow! Vilken snygg blogg! Booken är ju jätte duktig1

Kram Mamma

2009-09-24 @ 18:03:46
Postat av: Pappa

Vilken blogg! Jätte snygg!!!

2009-09-24 @ 21:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0