Lite av det goda.

Jag lovar, jag har lite annat roligt att dela med mig av. Det är inte bara ren skit från avloppen här, haha.
* Stefanies mamma kom från Sverige igår för att hälsa på. Riktigt roligt, hon är trevlig och glad och gissa vad hon hade med sig: LÖSGODIS!! och giss om jag fick smaka? Jaaaaaa. Det och potatis står överst på listan av saker jag saknar här i Miami. :) Trevligt. Så nu blir det lite mer svenska här ett tag, nice. :)
* Idag ringde min tränare mig och frågade om jag vill ställa upp för henne genom att göra en liten intervju imorgon efter träningen. Självklart svarade jag. Dock blev det lite mer pirrigt när en snubbe som bor längre ner i hallen kom och pratade med mig om det hela utanför mitt rum för ungefär en timma sedan:
- Så, är du nervös inför imorgon?
- haha, lite. men det är nog ingen fara.
- nej nej, det är inga problem. Jag jobbar med teamet och jag kommer visa dig precis vilken kamera du ska kolla i och så.
- jaha va bra. eller va !? ... Kamera?
- Ja... och föresten så har du fått den bästa intervjuvaren så det är inga problem.
- Ah...ehm bra. men vänta lite nu... kamera, som i TV-kamera?
- Haha aa... men du kan ta det lugnt, just det du säger är inte direkt live. det kommer sändas några minuter senare.
Snacka om att jag satte hjärtat rakt i halsgropen. Intervjuv...okej. men i Tv...inte okej! Haha, roligt ska det bli men nu blev det bara svin nervöst att jag ska göra bort mig genom att säga ngt heltokigt. Får bara hoppas de är beredda på det värsta, för det är jag. :P Så håll tummarna för mig imorgon klockan 4 (22 svensk tid)! haha. (ingen aning om kanal men han pratade ngt om veckans idrottare vilket lät lite coolt.)
* Folk brukar ju säga att alla som flyttar till USA går upp i vikt. Jo tjena. Jag kan ju lätt säga att jag inte trodde att jag kunde gå upp ett kilo, vilket nu har visat sig vara helt fel. Ingen aning om hur många kilo det rör sig om...och pounds vill jag inte ens tänka på. tydligen var det i alla fall tillräckligt för att jag skulle lyckas spräcka mina favorit jeans från gylfen bak till baksidan av låret. :/ Tur i oturen var jag i alla fall på rummet...
* Nu är det bara 27 dagar kvar till päronen och Andreas kommer ner. :D:D inte för jag håller nedräkning... nej nej... men förstå mig rätt: DET SKA BLI SÅ JÄVLA SKÖNT MED JULLOV!!!!
* 5 dagar kvar till Thanksgivin break. Sweet. Det betyder flyg till Chattanooga för att bo riktigt southern style a la Christine. Ska bli spännande... jag har i alla fall blivit lovad massa mat och en stor säng. Sweeet. Vad mer kan man begära? :)
* Eftersom vi missat två träningar pga den lilla olyckan i omklädningsrummet har de lagt in en extra träning imorgon bitti. Tjoohooo. Jag hoppas på sprint. Jag vet att det kommer bli minst 200: ingar.
Nu ska jag äntligen få sova! Amazing!

Kommentarer
Postat av: Carina Johansson

Härligt Sofia!

Kul med lite sverige besök! Lycka till med intervjun i dag. Du måste kolla om det finns någon länk någonstans, så vi kan se inslaget, kanske på UM hemsida?

2009-11-20 @ 10:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0