Det är i Miami det händer.

Idag har det hänt en hel del: (Kort version :P )
Började med en relativt vanlig dag med simning och skola. (Gissade förresten nästan rätt ang passet: 8*250) Efter skolan var det dags för träning igen och det var nu hela händelserika dagen började. MItt under passet gick alarmet igång, dock kunde vi inte så några som helst spår av åska någonstanns så vi simmade lugnt vidare. Efter några minuter var vi simmare de enda som var kvar i bassängen och på pool omårdet. Konstigt tyckte vi, men simmade vidare. En tjej kom springande och viskade ngt i Christies öra varpå Christie lutade sig över pool kanten och hysteriskt började vinka upp oss. "Det är några galningar som skjuter på skolan! Upp ur vattnet!" Snabbare än blixten var alla uppe, men nu kom nästa problem. Vart sk vi ta vägen? Vårt lockerroom är ju alldeles igenstängs efter toalett incidenten för några dagar sen. Upp på kontoret blev det och där blev vi sittandes i ca 40 minuter i väntan på att få SMS om att det var lugnt att gå ut igen.
Tillslut kom SMSet med förklaringen att några snubbar hade åkt i en bil med luftgivär och skjutit runt om sig. Några personer hade blivit träffade, men ingen allvarligt. De var i alla fall gripna och 3 sekunder senare var hela Campus som vanligt igen. Det är nu tredje gången på kort tid som vi fått sms om män med vapen nära eller på skolan haha. farligt, farligt. :)
Efter simningen stack jag iväg för att bli inervjuvad. Superkul var det och jag hoppas det gick bra. Får förhoppningsvis se det hela ikväll. Ush, lite halvpisamt bara att komma in helt blöt och klorluktande (vi har ju inte tillgång till duscharna ens). men det var chill.
Efter det fixade jag ny cykel eftersom min gamla var livsfarlig. Kedjan hoppade av hela tiden vilket resulterade i att jag varken kunde bromsa eller trampa. Skoj om man kom i full karutta och bara inte kunde stanna. haha, det hände härom morgonen... Annika blev mitt offer men som tur var hann jag svänga undan. :)
Nu är det Volleyboll match som väntar och sen vill jag fanken till Publix! Mimn kyl är tom sen flera dagar tillbaka, jag är svinhungrig men ingen vill köra. Det suger. Jag känner inte riktigt för att cykla själv heller med tanke på allt som händer. Bajs. Får helt enkelt vänta tills ngn annan åker. :)
Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0