Valleborge.

What a day! What a week! What a... everything!

Solen steker och det är värmerekord igen! Det är inte varit såhär varmt denna tiden på året sedan 1901 fic jah berättat för mig av min köra vän Kim. Helt otroligt! Hoppas bara att vi har lite värme kvar att ha under de närmsta två månaderna också ;)

Nu är det Valborg och även i år hittar man HS simmare i stånden på Valborgs tivolit som kommer hit varje år. Axels tivoli för att vara exakt. Det är en tradition. Alla vänner, nära och bekanta äter tillsammans och firar valborg med brasa och hela köret samtidigt som vi simmare står och tar betalt av fulla ungdomar och läskiga gubbar på tivolit i stan. Att HS tjänar på det är ett faktum, vi simmare får en bonuskupong á 100 poäng och en fikabiljett (= en korv eller 50g hamburgare med en MER) för 3 timmar. Men det gör egentligen inget för det är nästan kult att stå där nere nu. :) Ännu bättre blir det av alla minnen man får från tidigare år men som grädde på moset från ett underbart SMS som roligt nog grundar sig i just valborgsmarknaden. :)

Tänk så kul det är med minnen. 
Nu ska jag ut i solen igen och riktigt njuta av allt.  
Sommaren är den absolut bästa tiden på året och jag bara längtar till skolan äntligen ska sluta så an kan se fram emot varma kvällar med grillning och mys. Det är livet när det är som bäst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0