Jag är (inte) feg!

Det händer väldigt mycket med en när man är i väg på läger eller semester. Det känns som om huvudet tar paus från verkligheten och tonar bort den svart-vita vardagen ett tag och man kan mer eller mindre slappna av. (Tränings läger med 2 träningar per dag kanske inte riktigt klassas som "slappna av" rent fysiskt, dock mycket mer psykiskt.) Otroligt skönt att kunna rensa tankarna och släppa kalendern ett tag och bara va. 

I och för sig myllrar det av tankar i mitt huvud just nu, allt från studenten till vad som händer i sommar, till tävlingar och till flytten. Självklart har många saker både för och nackdelar och ibland är det inte alltid så lätt att bara se det positiva, då behöver man hjälp att se det med andra ögon. Man behöver någon "utomstående" som kan peka på andra punkter i ens tankar som lyser lite extra. Det värdesätts högt. Riktigt högt! 

Men nu är man tillbaka till verkligheten med mail som väntar, tider som ska passas, uppgifter som väntar på att bli klara och annat som ska fixas. Det är tur att jag har ledigt imorgon. Sova, skriva, chilla. 

Tack alla för ett underbart läger. Trots att vädret inte varit det bästa har man faktiskt som sagt lärt sig en hel del, även om man inte tror det själv. Man kan alltid få positiva saker ur allting. 

På tal om det ska jag sätta mig och skriva en lista på hur bra det gick för mig att flyga idag. Det var ett tips från Andreas som verkligen är hur bra som helst. Jag ska ta det på allvar och ta med den listan nästa gång jags ska resa så jag kan bevisa för mig själv att det inte finns något varligt med att flyga över huvud taget. Jag ska övervinna alla mina rädslor genom att se dem som utmaningar och om några månader kommer jag kunna säga: "Hej jag heter Sofia, och jag är inte rädd för någonting!" Jag älskar utmaningar eftersom hela grejen med dem är att man ska övervinna dem. Man ska klara av dem. Nu jäklar ska min fega sida bort! 
Nu ska jag sätta stopp för rädslan :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0