Det är sommar det.

Igår kände man verkligen att det var sommar. 
Först och främjst var det gröningen som gällde hela dagen, mysigt, lagom varmt och bra sällskap. 
Efter det stack allihop till Amanda och köpte taccos som vi åt hos henne innan det blev dags för en 1,5 timma lång promenad, från gröningen mitt över Bonasera till Thalassa och tillbaka. När klockan var 23.30 kom vi tillbaka och jag och Andreas drog oss hem för att sova. Det sjuka var att det fortfarande var varmt klockan tolv på natten. Så sommar. 

Mitt under promenaden kom jag och tänka på hur konstigt och gammeldags allt vore om man såg tillbaka på vår promenad om typ 200 år, tänk vad alla skulle snacka om då. 
"År 2009 gick man ut och gick på små grusvägar och tittade ut över sundet. Man körde runt i bilar som gick på bensin och det tog flera timmar att komma till USA med flyg, hahaha... Man hade djur som sällskap i bosättningar som villor och lägenheter som värmdes upp av fjärrvärme eller el. A och maten fick man köpa i stora butiker som endast sålde mat som var förpackad i olika förpackningar av material som plast och kartong. A, det var gamla tider det. Tänk att människor överlevde vardagen."

Då kunde man ju inte låta bli att fundera lite på hur det egentligen kommer se ut och vara om ca 200 år. 

Men alla dessa tankar försvann då jag utanför Thalassa trampade på en mördarsnigel som splashade sig äckligt under mina flipp-flopp och skvätte upp på min högra fot. Fy fan vad äckligt. Nä, efter det höll jag mig till att öva på att kasta macka om jag tydligen suger riktigt rejält på. ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0