Dator, en tekniksak.

Snacka om att det har varit sommar nu de senaste dagarna. Sommar, sol, värme. Love it. 
Då har jag passat på att lämna in min dator på lagning eftersom den trasslade med batteriet och självklart har mobilen...eller rättare sagt iPhonen pajjat vilket har resulterat i att jag känt mig ganska teknikbefriad. Skönt samtidigt som det är jobbigt. Självklart är det nyttigt att inte alltid vara tillgänglig med mail, sms, telefon och så vidare, men man känner sig så tomhänt på något sätt. Konstigt hur man kan bli så beroende av teknikprylar egentligen. 

På tal om teknikprylar har jag övertalat pappa att köpa en Mac nu när hans dator pajjat. Efter att jag haft långa föredrag om hur mycket bättre en Mac är, efter att han läst och forskat och pratat med lite olika folk samtidigt som han blivit förbannad på PC valde han att lyda mitt råd och gick faktiskt och köpte en Mac i företagssyfte. Grattis farsan!

Meeeen, självklart är det här ingen solskenshistoria eftersom hans nyköpta dator krånglade efter bara några timmar. Nu kan man ju ställa sig frågan "Vad gör han egentligen med sina datorer?" Svaret på den frågan kan inte ens jag... dock vet jag att Macproblemet inte var hans fel, utan ett produktionsfel som killarna på Janssonsdator fixade på 45 minuter. Hoppas, hoppas att både hans och min dator håller sig friska nu. För trots att det är riktigt skönt utan datorer och telefoner, så blir man så jävla förbannad när det inte fungerar som det ska. ellerhur? ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0