Don't let your mind stop you.

Vojne. Det är inte mycket som funkar för mig just nu haha. Men skit i det fan. :P
Jag kom på att det kanske är anledningen till att inte så mycket skrivs här förtillfället: Jag vill inte låta som en sur och tråkig person så jag delar helt enkelt inte med mig av mina negativa och tradiga tankar haha. Så nu struntar vi i dem ett tag.

Det börjar så smått dra ihop sig för både JSM, prov, test och projektarbetet. Hur mycket som helst som händer på kort tid. Jag har en känsla av att det kommer kännas rejält tomt när Projektarbetet väl är genomfört. Tomt och skönt och enormt mycket fritid. Förhoppninsgvis i alla fall. :)

Den där tomma känslan är det jag brukar känna när jag går på lov. Allt är gjort, alla arbeten klara och inlämnade inga skoltider att passa och inga läxor att göra. Phu. Det är bara att pusta ut och relaxa. Tyvärr fick jag inte ett så slappt jullov som jag hade planerat, men egentligen gör det detsamma. :) Man lever ju bara en gång så då ska man väl leva ordentligt? :P

Jag läste ett otroligt bra uttalande som Jason Mraz (rätt?) hade gjort på en spelning nyligen: "Don't let your mind stop you from having fun!" Jag tyckte det var riktigt klockrent! Det är ju så man ska göra. Man ska inte låta huvudet eller tankarna styra en utan man ska göra det man känner för, när man känner för det.
Det är en sak jag har lärt mig: Om man verkligen vill göra något som man sedan beslutar sig för att inte göra pga olika anledningar ångrar man sig alltid. Det spelar ingen roll om det var en stor händelse eller en liten mega-vardaglig-sak som man struntade i...resultatet är alltid detsamma: man ångrar sig och tänker "fan, attans att jag inte gjorde det när jag väl hade chansen, nu är det försent.".

Jag tror att människor idag tänker så alldeles för ofta. Jag tror att man är rädd att göra bort sig, göra rätt, rädd för vad andra tycker/tänker eller så är man osäker. Jag säger inte att jag själv inte tillhör denna kategorin med människor, för det måste jag faktiskt erkänna att jag gör. Men jag vet om det och jag har börjat ändra på det. Jag har funderat på det under en längre tid och det fick bli ett av mina nyårslöften: Don't let your mind stop you. Live your life like you want it to be!

Jag tror att det är viktigt att man gör det.
Det är inte bra att känna ånger, ännu sämre att känna ångest. Och när man under 60 sekunder funderat på vad som är rätt eller fel innan man tar ett beslut, har man förlorat en härlig minut av sitt liv. En härlig minut som snabbt blev till ångest inför ett val som sedan visade sig vara fel - man ångrar sig.
Det är nog först nu som jag verkligen förstår innebörden i Stenes ord: Ta ett beslut och stå för det Fia.

Jag jobbar på det. :)
Men just nu känns det ändå som om alla beslut jag tagit har varit rätt. Eller rätt eller fel, vem bestämmer det egentligen? Jo, du själv! Jag bestämmer att mina beslut är de som är rätt för mig. Jag bestämmer det, ingen annan. Jag lever mitt liv precis som jag vill leva det. Och jag ångrar mig inte en sekund. :)

shit vad långt det blev! hah, det var inte alls tanken från början.
jaja, hoppas det i alla fall är några kloka ord som man kan få dela med sig av. :)

Äntligen. 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0