en dag av alla många.

Har ni tänkt på en sak? - Livet går vidare.

Det gör det alltid. Livet kommer alltid gå vidare, no matter what happends.
Det kommer det alltid göra.
Jag har tänkt på det, många gånger, men det finns så otroligt många olika perspektiv att se det i.
Oavsett vad som än händer, kommer livet alltid att fortsätta.
Med eller utan dig, med eller utan någon som stått dig nära, med eller utan samma gamla tider.

Jag tror inte att livet baseras på ödet. Jag tror att livet baseras på de beslut vi tar.
Stora eller små - på något sätt har de ändå en inverkan på ditt liv.
Därför skulle jag vilja ge alla som läser detta ett litet tips: Ta ingenting för givet.
En dag kan du vakna upp och allt du en gång tagit för givet bara har försvunnit.

Man ska ta vara på tiden. Göra sånt man tycker är kul och sånt som man bryr sig om.
Man ska göra saker som man anser har en positiv inverkan på sitt liv. Saker som man vill göra, för att det betyder något.
Man ska fylla sin vardag med alldagliga vanor, men även med spontana överraskningar för sig själv. Utmaningar. Det blir alltid lite roligare då, om du själv inte kan räkna ut hur din dag kommer se ut i förväg. Suprise.

Just nu lever jag mitt liv så lyckligt att jag nästan blir livrädd. 
Vad jag är livrädd för vet jag inte. Men jag försöker hela tiden säga till mig själv:
Njut, men ta ingenting för givet. Lev och gör det med glädje.
Jag älskar mitt liv och jag älskar mina utmaningar. Det är jag själv som tagit mig an dem och det är jag själv som ska klara dem. Jag ser livet som en lek där jag kan göra precis vad jag vill. Hela spelplanen är min och reglerna hittar jag själv på. Spelpjäserna flyttas och spelet går vidare.

Har ni tänkt på en sak?  - Livet går vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0