Framtidsplaner

Nu tycks vintern och snön ha hittat ända till skåne.. yopa.
Tittade på en rolig länk som Birgitta tipsade om... tyckte att det varväldans kul eftersom den som skrivit det här tydligen inte tycker att skåne är svenskt ;)



Hur som haver. Idag är det första dagen på det efterlängtade sportlovet! Jag älskar lov, speciellt för man får så mycket tid till att slappna av och bara göra saker man tycker är kul (läs: jobba, plugga och träna). Men det är bra det med, huvudsaken är att man i alla fall slipper vara i skolan och så länge det är så klagar jag inte.

Åh, på tal om skolan. Här om dan kom jag på att jag glömt att anmäla mig till Högskoleprovet. Satan i gatan... det var min sista chans nu om jag ska ha gjort det innan jag flyttar till staterna. I och för sig har jag fått förklarat att en universitetsutbilding går över högskoleprovet, men jag tycker i alla fall att det hade varit kul att få skryta med att man gjort Högskoleprovet. Om man klarat det förståss,.. annars är det iget att skryta om.

Men i och för sig vet jag inte till vilka yrken de vill att man ska ha gjort provet... jag har ganska många yrken jag skulle kunna tänka mig så det är inte klokt. Polis är ju klart drömyrket för tillfället, men jag skulle också kunna tänka mig att vara journalist, projektledare, sångare (det verkar ballt. dock måste man ju få skickontrakt och sånt jobbigt först), redaktör på typ veckorevyn, starta en egen klädkollektion (har så många tankar om hur ett klädesplagg ska se ut, så när jag väl ska hitta det så finns det inte...), jurist eller åklagare, designer, inredningsarkitekt, äga ett fik,... som sagt det är en hel del. Bara att välja och vraka haha.

Nope, dags för lovets plugg!

Tjöflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0