What a day, what a night

Nu har allting dragit igång igen med skolarbetet. Efter ett kort uppehåll för JSM är det nu dags för att koncentrera sig på böcker och arbeten istället. Roligt? njaa.

Men nu är det i alla fall bara en vecka kvar till min Välgörenhets show! Wooopa!
Jag är riktigt spänd och tror att det kommer bli asbra! om det kommer folk förståss... för det som är det svåra med det hela är ju att nå ut till folk och få dem att köpa biljetter. Gash, jag hoppas verkligen att några vänliga själar dyker upp i alla fall så jag slipper stå där nästintill ensam med en trio artister. Blöhöö...då blir det långnäsa åt mig.

Så om ni inte redan köpt biljetter - DO IT! :D Ni gör en enormt god gärning för andra och ni gör mig otroligt glad. Samtidigt som ni får en kul kväll mitt i kalla och tråkiga februari. Vad väntar ni på egentligen? :D Låter det inte asballt? ;)

Idag såg jag en både trevlig och otrevlig syn här i HBG: Poliser, många poliser. Polisbilar, hundar, patrulerande, stående, med syrener, utan syrener, gående, tänkande, stående...poliser i alla former. Hum... Man kan ju inte annat än att börja fundera: Har Helsingborg råkat ut för något allvarligt eller är det bara vänliga polismän som vill värna och vaka över vardagen?
Tjaa..man kan ju alltid hoppas på det sista, men så säker vet jag inte om man kan vara. :)

Oh förresten! Jag är ju egentligen inte mycket för att skriva dagboksliknande inlägg här, men i brist på annat måste jag få nämna att vi var på studiebesök på HD idag. I vanliga fall brukar jag helt undvika slash/ hata studiebesök - så även idag - men idag tänkte jag ändå få ut något nyttigt ur studiebesöket.
När jag blev tvungen att lämna HD aningen tidigare pga ett möte for mitt projektarbete, passade jag på att fråga chefredaktören för sportdelen om varför det skrivs så minimalt lite om simningen i HD. När jag sa att HS faktiskt var Helsingborgs största idrottsklubb som nu vunnit hela JSM med över 100 poäng, 16 medaljer och svenska juniorrekord och därmed är bästa juniorklubben i Sverige, verkade det som om han förstod poängen. Han sa faktiskt att det skulle bli bättring och det får man väl hoppas på, ellerhur? ;)
Jag tycker i alla fall att vi läst nog om att Henke spelat lite innebandy, det intresserar i alla fall inte mig. Det som intresserar mig är när lokala klubbar lyckas bra i stora sammanhang. Jag tror faktiskt han höll med mig. I alla fall en aning. :P

Nepp, dags för On the Beach och Historia!
Tjäfräs!

Allways by your side. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0