tankar om 6 mån i 6 mån

Jag gillar verkligen inte de här vintertiderna.
De gör att man går på helspänn hela tiden.
Just nu vill jag bara hoppa två månader frammåt och bara slippa vintern, snön och alla sjukdomar.
Blääää. Den här tiden är sämst.

Men för att gå till något annat så måste jag erkänna att det börjar kännas lite läskigt nu. Allt med USA alltså.
Självklart är jag riktigt taggad och det ska verkligen bli skitkul... men ändå.
Saker och ting börjar sjunka in nu och jag förstår att om ett halvår kommer jag verkligen bo i Miami.
Det är så kul och läskigt på samma gång så jag kan inte riktigt förklara vilken känsla jag har. Kul eftersom det verkligen är något jag velat hela livet, det är en dröm som slagit in och jag ska få chansen att träffa massa nytt folk, ny skola, nytt land, ny tränare, nytt hus...nytt allt! Verkligen superkul! Men samtidigt lite läskigt eftersom... det är så himla långt bort, alla gamla vänner är här hemma, hela säkerheten man byggt upp i Sverige försvinner för en stund och som jag sa... allt är nytt. Och jag åker själv. Själv till andra sidan jorden.

I och för sig tror jag att det är ganska normalt att känna som jag gör. Hade jag inte känt något alls hade jag tyckt att det var skummt så detta är kanske bara positivt. :) Men sen måste jag ju också erkänna... jag tänker alldeles på tok för mycket. Det hör jag från flera håll hela tiden. "Fia...tänk inte så mycket". Inte helt lätt att sluta när man är en tänkare, men självklart ska jag försöka.

Jag tror att det svåraste kommer bli att lämna alla. Alla vänner, familjen, släkten och Andreas... att säga "hejdå" är något av det svåraste som finns och trots att jag vet att det inte är för alltid, så är det i alla fall för ett år (halvår för vissa :) ) och det är ändå ganska lång tid. Äh... det här är ingetg jag ska börja spekulera i nu i alla fall. Det är banne mig ett halvår kvar och det halvåret ska fyllas med diverse roliga händelser, älskade personer, roliga påhitt och trevliga kvällar. Snart börjar det ju bli varmare också och det gör det hela ännu bättre.

Nepp, inte tid för depp :D
Usa är en härlig händelse men innan dess finns det många fler härliga händelser. :)

I'm longing to take the step
The step to the future
But am I ready?
All my life, people have told me what to do
Now I'm standing in the gate
One step in, the other out
I'm longing to take the step
The step to the future


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0