En helg av glädje

Jäääääääklar!
Fy jääklar vad vi är duktiga tjejer!


JSM i Södertälje kunde inte avslutats på något bättre sätt - JSM GULD och SVENSKT JUNIOR REKORD på 4*100 m medley! 4.08.49 aldrig någonsin i Sverige har någon simmat snabbare än vad vi gjorde igår! (juniorer).... Jag är så jäkla stolt! :D

I fredags gladdes jag över min bronsmedalj på 50 br. Trots att inte tiden var något att hänga i julgranen fick jag ju ändå ett induviduellt brons på mitt sista inomhus JSM, och självklart betyder det något ;)

För övrigt måste jag bara få skriva hur otroligt stolt jag är över att få tillhöra Helsingborgs simsällskap. Sammanhållningen och lagandan i den klubben är enorm. HS - tröjan är inte något man får, det är något man förtjänar och som man ska bära med stolthet. Mina damer och herrar: får jag presentera Sveriges bästa klubb!

Flytten från Tälje var som ni många vet väldans jobbig för mig under en längre tid, men för ca tre år sedan förstod jag att jag verkligen hör hemma i HBG. I HBG som har allt, tex svenskt junoir rekord på 4*100m medley för damer, haha.  Congrats! Man kan även gämföra Södertäljes två junior simmare mot HS 28 och då förstå vilken tur jag har som fick chansen att flytta och tillhöra HS :)

Under 2008 kom jag även in på topp 100-listan i världen genom min 69:onde plats på 50 br.
13:onde platsen på topp 20-listan genom tiderna i Sverige har jag också tagit på såväl 100 br som 50 br. Men hello...där nöjer jag mig inte. Förhoppningsvis kommer 2009 innehålla många roliga tävlingar med bra resultat. Of course ;)

Så, nu ska jag inte skriva mer om det. Skulle bara nämna det i förbifarten för är man glad så är man. :) Men never mind.
En gång till måste jag bara få skriva att vi är grymma tjejer! Jag trodde att känslan snabbt skule gå över, men det gör den inte. Varje gång jag tänker på loppet blir jag glad inombords och när jag ser Rebecka gå i mål och sträcka sig uppåt kan jag inte sluta le. Vi vann. Vi är bäst. Vilken otrolig känsla!
Helt otroligt. Vi är bäst!
Och som vi kämpat, som vi förtjänar det!
Nu ska jag bara njuta och det gäller för allihopa, njuta och vara stolta. Stolta över oss själva och över varandra... för vi är bäst och det kan ingen ta ifrån oss! ;)

YES!

Kommentarer
Postat av: Kimsan :)

Så jäkla grymma är ni !! :D Blev så himla glad när jag satt framför datan och hejjade på er... var lite nervöst ett litet tag men ni bara stack ifrån de andra ju. Vann JSM-guld med typ 2 sek ner till 2:an och slog det gamla rekordet med typ 2 sekunder. Så stolt över er tjejer och glad för er skull. Det förtjänade ni verkligen! Önskar bara man fått sett det live, men det gör detsamma! :) Mamma, pappa och jag skapade vår egen lilla stämning framför datan! ;p haha, GRATTIS GRATTIS GRATTIS! <3

2009-02-02 @ 19:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0