MindMap

Imorgon smäller det! Då är det den stora dagen D och jag ska äntligen få göra mitt projektarbete!
Jag längtar verkligen, det ska bli superkul!
Efter imorgon kommer det kännas som en sten som lossnar. Projektet har verkligen tagit mycket tid och nu känns det äntligen som om jag kommit ikapp.
Har ni kännt någongång att ni har hur mycket som helst att göra? Och hur mycket man än tycker att man gör, så får man inte gjort någonting och man står fortfarande kvar och stampar på samma ställe med lika stora berg av "att-göra-grejer" framför sig. Visst är det jobbigt? Snacka om att det känns som en befrielse sen när allt bara släpper då.  :D

Men jag tror det är det här med kontrollen. När man känner att man tappar kontrollen över sin egen situation och sitt egna handlande blir det skitjobbigt och man blir nervös och tvär och kan inte tänka klart. Blä.
Men jag har faktiskt blivit mycket duktigare på att tänka rätt i sånna situationer. Ett tips är att göra upp en mindmap med sig själv i mitten. Sedan sätter man ut alla viktiga inlämningar, prov, tävlingar, möten eller andra händelser som man har i huvudet runt om. När man gjort det sätter man ut små linjer med andra saker man bör göra om man hinner och har tid. På det viset får man en bra reflektion över sitt liv och man kan lätt stryka saker so är klara. Det är en härlig känsla att kunna stryka bort grejer. :P

Nej nu ska jag få min skönhetssömn innan morgondagens välgörenhetsshow! :D

Verkligheten är den dröm jag en gång önskade var sann. <3
Tack för att du finns.


Kommentarer
Postat av: maria

JOPPSAN VA BRA SHOWEN BLE!!!!!

2009-02-11 @ 21:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0