"Mer jul...ge mig...mer jul!"

10 dagar fick jag ledigt från simningen. Eller ja, inte helt ledigt...men träning på egen hand. Känner att jag inte riktigt kunnat simma / träna så mycket som jag velat, men det är ju svårt när folket hemifrån kommer på besök! Dock vet jag att alla simmare kommer bli rent ut sagt dödade när julträningen drar igång igen (den 28:de) så det spelar nog inte så stor roll om man är i superform eller inte. Just nu känner jag mig faktiskt ganska skit i vattnet, riktigt mycket skit faktiskt, men det gör väl detsamma. Det handlar bara om att överleva de första passen och sen är man förhoppningsvis back on track. Samtidigt som alla final proven i skolan var hade vi bara en träning om dagen (resten fick man fixa själv), vilket är ganska nytt för mig. Men det är chill. Det här är första året, första terminen, nu kan allt bara gå bättre!
'
och på tal om det... nu är redan första terminen avklarad! Det betyder att jag bara har ett halvår (eller rättare sagt 4,5 månader) kvar i skolan innan jag avslutar mitt första år här på UM. Snacka om att tiden går fort! Helt sjukt.
Till nästa termin har jag lovat mig själv att planera min skola bättre så jag har mer tid över till annat, så idag har mamma hjälp mig att omorganisera mitt dorm. Vi har köpt lite förvaring och ett avställningsbord för min skrivare så jag ska få mer plats över på skrivbordet för studierna. Jag har satt upp en riktigt stor planerare på väggen för att månadsvis kunna skriva in alla prov och inlämningar och läxor så jag har bättre koll. Yes, nu ska jag verkligen vara på track hela tiden och njuta av livet. :)
'
Annat jag satte upp i dormet idag var otroligt fina kollage jag fått hemifrån. Tack Kim för det otroligt fina kollaget du skickade med! Det sitter som en smäck på min vägg i dormet och jag blir så glad av att titta på det! Jag fick även ett kollage från päronen med hela släkten på! Och såklart hade min lilla kisse Silver fått hedersplatsen längst upp i högra hörnet, haha. Kommer fota och lägga upp nästa gång jag kommer in i dormet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0