Finals!!

Nu har veckan med alla finals börjat.
Det betyder: Plugg, inga vanliga klasser och endast prov. Och för att göra det hela lite roligare för alla studerande, har universitetet fixat lite annorlunda saker: Igår var det midnight breakfast för alla som är uppe och pluggar sent. Det var gratis och såklart strömmade alla skolans elever in när dörrarna öppnades 21.30.  (inte riktigt midnatt direkt, men gott var det.), De har satt upp hängmattor lite var stanns på campus så man kan ligga ute och plugga, härligt speciellt eftersom det är kö in till biblioteket när de öppnar. vill man få sittplats därinne under denna tid för man verkligen se till att vara uppe tidigt. De har klassrum öppna dygnet runt för folk som vill plugga, ibland annordnar de små "studybreaks" som är små roligheter för att mutra upp alla elever. och så har de satt upp jättestora smilys på campus med texten "Smile and be happy!" Yeeeeeey, prov! Vad roligt. :) haha nej men det är ju tur att de tänker på oss små elever också. :)
Jag känner mig ganska lyckligt lottad för jag bara har 2 finals (ett matteprov idag och ett sciologi på måndag), ett vanligt prov (igår) samt ett final paper (idag). Lider med de som har 4 eller 5 finals och stressar som galningar...
Nepp, nu ska jag cykla till min engelska lärare och lämna in mitt papper. Sen ska jag ta och leta upp svenska stefanie och så ska vi slå våra kloka huvuden ihop och plugga till matten. haha det är ett sämt asså. Igår satt vi i två timmar utanför ingången till doormen och fick mattehjälp av två fotbollsspelare.... känns bra där va. haha. Vi kan ju i alla fall låtsas att de är ovanligt smarta och vi helt normala studenter. :)
so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0