My days in paradise...

Tjooo hoooooo!
Först och främst: Förlåt för dålig uppdatering! Jag vet att jag varit kass men det har hänt så himla mycket de senaste dagarna. Jag hade tänkt ta med kameran och fotat överallt för att kunna visa, men tyvärr har jag glömt den varje gång. Attans. My bad. 

Kort sammanfattning av de senaste dagarna: 
- Har varit på en himla massa möten för alla freshmens (första års elever). Information, information och åter information. För mycket faktiskt om jag ska vara ärlig. Speciellt om man inte snackar engelska som första språk, då slutar man lyssna efter ett tag för det blir alldeles för mycket. 

- Fixat klart rummet samt haft en liten diskussion med min rumsvän om en stol och en kyl. Inte för jag egentligen bryr mig, men när ytan vi bor på redan är så himla liten är det bara irriterande när den blir ännu mindre pga av saker som inte ens är mina. Men men. Det löser sig allt efterhand. Speciellt när hennes syskon och mamma åkt hem. De var de som var jobbigast ;)

- I förrgår vad det Splash party på Campus. Då hade de tagit ett helt område av campus där de monterat upp massa luftkuddegrejer som de dränkt i såpa. Hur kul som helst. Det var en typ hoppborg (med såpa), en plan rutchkana som man sprang mot och sedan gled på, en hög rutchbana, en hinderbana dränkt i såpa (den var skitsvår. Jag och tjejen jag mötte, Gina, kom inte ens över första hindret, haha. Tillsut lyckades vi dock kravla oss över och hamnade i en hög på andra sidan. ;) ) plus en typ hoppborg utan golv. Där i stod en stor maskin som bara sprutade ut skumm. Himlen var helt ful av vita skumm grejer. Det är nog så nära svensk vinter jag kommer komma på ett tag. ;) Förhoppningsvis i alla fall. 

- Träffat min Academic Advisor och pratat om mitt schema. Tänkte lägga till en kurs för jag endast har 12 credits (som är det minsta man kan ha per termin.) Mitt schema är väldans bra hitintills, min senaste lektion slutar 12.15 så det sved lite att behöva lägga till en kurs, men men. Jag blev rekommenderad att ta ett matte test för att se vart jag låg för att sen kunna sätta mig i rätt mattegrupp som extrakurs till schemat. Sagt och gjort. gick och tog mattetestet. haha, jag kommer med all säkerhet att hamna i den sämsta mattegruppen de har. Det gör mig verkligen ingenting, bara jag slipper ta mer matte sen. :) 
- igår var det middag med hela simteamet. Skitmysigt. Vi gick till Thank God Its Friday. yammie. Alla äldre tjejer som varit med ett år eller två är hur trevliga som helst. De hjälper till och pratar på som bara den. Riktigt härlig stämning och en sammanhållning och teamkänsla som jag aldrig varit med om innan. Riktigt coolt. 

- Varit med föräldrarna de sista dagarna innan de åker. De åker på onsdag morgon så imorgon kommer det bli ett tårfyllt adjö. Ush. Jag vill inte att de ska stanna samtidigt som jag vill det. Jag vill ha dem hos mig så jag känner mig trygg samtidigt som jag vet att jag måste ta steget och bli mer självständig och växa som människa. Jag är redan 20 år och innerst inne vet jag att det är dags. Det är bara sjukt svårt att släppa taget. Tur att det inte är jag som ska åka ifrån dem, utan de som ska åka ifrån mig. (I alla fall känns det så :) ) 

- Och idag var alla nya athletic freshmens tvungna att åka till sjukhuset för en hälsoundersökning. Läskigt. En buss kom och hämtade oss och körde oss downtown (ca 15-20 min från campus). Vi kom till en sjukhusavdelning endast avsedd för University of miami (!!) där vi blev omhändertagna av sjukhuspersonal och tränare. Vi fick ge blod (läskigt. två av simmarna svimmade och en höll på), kolla ekg, puls, blodtryck, kolla i öron och hals, gå igenom massa konstiga frågor, fylla i formulär, kissa i burk och kolla lederna i kroppen. En av sjukpersonalen blev otroligt överraskad av mina fötter, (tydligen kunde jag vrida dem i vinklar som inte ska gå att vrida till...jag vet inte) han kallade på en kollega och skrattade och sa att han aldrig sett ngt sånt förrut och att han förstod att jag blivit simmare. haha. Ingen aning. Tydligen var det bra i alla fall. 
- Nu sitter jag hos päronen för middag och en sista kväll med dem. Jag kommer sakna dem otroligt mycket. 

Så. Det var verkligen en kort men relativt lång sammanfattning. :) Ska försöka bli bättre på att uppdatera bloggen och jag är säker på att det kommer lösa sig när schemat och skolan drar igång. Nu är allt så nytt och konstigt. Bilder kommer också, så fort jag hittar min kamerasladd till datorn. :S

Tills dess. Maila mig gärna. Jag svarar så fort jag kan. 
Smsa min ännu hellre, mitt nummer får ni över mail om ni vill ha det. 
Kommentera i bloggen. Mycket roligare att gå in och uppderata och skriva då. :) 

Ha det kalas till dess och ursäkta eventuella stavfel. hade lite bråttom när jag skrev. :) 
Tjooofräs! :) 



Kommentarer
Postat av: Lollo

hallå kusin =D du verkar ju ha det kalasbra och jag är inte alls avundsjuk (nejdå).. haha... min lilla fuskis... hoppas att allt blir jättebra, och visst, när päronen åker så kommer det ju såklart kännas jobbigt ett tag, men det blir bättre! helt plötsligt kommer du komma på att "oj, nu känner jag mig ändå ganska hemma här" :) och du, i want your number :) pusspuss <3

2009-08-25 @ 09:59:09
URL: http://lovisaandre.se
Postat av: issa

jag läser din blogg fia , och önskar dig all lycka, kör hårt ! / issa från klassen om du kommer ihåg mig :P pusss.!

2009-08-25 @ 11:29:59
Postat av: Anonym

Issa: Wopa, haha nej vem är du? ;) Klart jag minns dig issa! Hoppas allt går bra hemma i landslaget och att du kämpar på. :) tack för lyckatill önskningarna! :)



Lollo: hum ja jag vet...det kommer vara en riktig berg och dalbana men det är säkert värt det i slutändan i alla fall. :) haha, blir du alldeles för avundsjuk är det bara att komma och hälsa på. (kanske inte bara att komma och hälsa på sådär...det är ju lite långt, men ja, du fattar vad jag menar ;)) Tills dess får vi helt enkelt hålla kontakt via sms, telefon, skype, mail och blogg. :) hälsa alla! pusspuss

2009-08-28 @ 06:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0