We're here.

Jaha ja... ännu en dag i Miami. 
Så hemskt det är. 
Solen steker, palmerna vajar, höghusen skuggar alla 5 filiga enkelrikade gator och havet böljar. Fy fan. 

Haha nej. det är faktiskt underbart. Idag har det varit riktigt varmt, 100 F. Ingen aning om vad det är i C men säkert lätt över 40. Som tur var har vi inte varit ute alls mycket idag. Dagen började med uppstigning 5.00 för frukost och packning. Kl 6.00 körde vi ner från tolfte våningen här i vår lägenhet för att komma till min allra första träningen som en Miami Hurricane! Wow!

Träningen gick väl okej. Mer än så tror jag inte jag kan ge mig själv i betyg. :P 
Väldigt annorlunda från hemma, men det kändes bra och det kändes verkligen som om tränarna visste vad de gjorde. 
Christine, min tränare, mötte mig utanför och gav mig en stor kram. "Finally!" sa hon. Det kändes riktigt bra, jag kände mig välkommen. :) 
Jag och en tjej som heter Tiff var de enda från UM (University of Miami) som tränade nu. De andra hade uppehåll så vi fick simma med en annan grupp, typ HS, och med deras tränare. Enligt Tiff skulle träningen bli helt annorlunda när allt körde igång. Det längtar jag efter. 

Efter träningen visade Tiff och Christine oss runt på campus. Skitcoolt! 
Jag fick se vart jag skulle bo, var bassängen låg och var alla byggnader var och vad som hände i dem. Snacka om att campusområdet är mycket större än vad man tror. 

Efter vår lilla tur stack vi till Sawgrass Mills i Ft Lauderdale för att köpa lite saker till mitt dorm. Vi skulle leta efter grejer till en "thin, long sized bed". Wopa. Expediten förklarade att det bästa var att köpa ett färdigt packet med grejer...sagt och gjort det gjorde vi och det var det coolaste jag sett på länge. I ett packet låg täcke, kudde, lakan, överkast, underlakan och prydnadskuddar. Ascoolt. Så det var bara att välja ett man tyckte om och sen var det klart. Jag valde ett med 7 delar. Dock fick jag köpa till riktig kudde. :)

Hur som helst. :) 
Efter Sawgrass besökte vi AT&T och köpte mig en telefon. Så nu har jag amerikanskt telenummer och skickar hur många sms i månaden som jag vill.  Så ni som vill ha mitt nummer får gärna skicka ett litet mail så skriver jag det där i :)

Nyss satt vi och käkade i vår snygga lägenhet och jag frös lite pga den otroliga Air Conditionen så jag öppnade balkongdörren och satte mig här istället. Konstigt. Man fryser inomhus så då går man ut för att värma sig. Klockan är nu 21.10 här och 03.10 hemma och det är varmt och skönt ute. 

Nu ska jag sitta här och njuta ett tag och sen gå och nanna. 
Hare gott. :) 

Kommentarer
Postat av: carro

jag vill ha ditt nya nummer:) har du så du skcikar gratis mess till sverige med? <3

2009-08-15 @ 12:59:16
Postat av: Tore

Kul att höra att allt ser bra ut!

Tumregel för Fahrenheit-omräkning: Dra av 30 och dela med 2. Alltså 100-30=70 delat med två=35 grader varmt! (Stämmer inte riktigt för räknar man exakt blir det 38.)

2009-08-17 @ 08:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0