Vårdcentralen kan slänga sig i väggen.

Åh...idag ringde jag Vårdcentralen här i Ramlösa för att boka rid för en kontroll. 
Måste kolla upp varför jag fortfarande har sån huvudvärk. Brukar aldrig ha problem med det annars och nu har det hållt i sig till och från sedan SM...som var för snart 4 veckor sedan. Det är inte normalt. 
Gick till naprapaten för att kolla om det satt i musklerna i nacken, men 500 kronor fattigare och fortfarande huvudvärk blev resultatet. ajaj. 

Hur som helst: Ringde dem och fick prata med en otroligt sur och otrevlig tant. 
Det gjorde mig arg. Varför ska tanter på ställen som vårdcentralen alltid vara så jäkla sura och otrevliga? Man har ju inte gjort annat än att ringa dit och förklarat sitt problem för dem för att veta vad man ska göra åt det. 

Tanten jag pratade med idag frågade vad som var fel och när jag förklarade vad som var fel och sam att jag behövde tid innan den 12 augusti ifall jag skulle behöva röntgas som en annan läkare tipsat om, svarade hon bara surt :
-"Ja, men det har inte jag med att göra. Det får du ta med doktorn när du träffar honom. Och dessutom kan jag verkligen inte garantera att någonting kommer hända innan den 12 augusti!" 
- "hum...ja, men du frågade ju vad som var fel..? och jag svarade bara på din fråga. Och det här är ganska viktigt för mig, speciellt eftersom jag ska flytta." 
-"Ja, men det är bara för att jag skulle höra om det var en akuttid eller inte. Jag kan ju inte hjälpa dig med någonting här över telefonen förstår du väl, så det här är ingenting vi ska diskutera nu. Och om det nu är så viktigt för dig får du ju låta det ta den tid det tar, jag kan som sagt inte lova någonting innan den 12:e, de flesta har ju semester nu!"   

Nej men fråga då ingenting, Bitch, hade man lust att säga. Tur att jag inte gjorde det. Och skumt att jag ska låta det ta den tid det tar. Jag skulle vilja se den doktor som flyger från vårdcentralen i Ramlösa till Miami för en hälsokontroll...
Tillslut fick jag ur henne att de hade öppen mottagning mellan 9.30-10-30 imorgon, för innan dess kunde jag verkligen inte komma för då hade de fullt av "andra aktiviter på mottagningen!
Hum, undra vad det kan vara för "aktiviteter". Provtagning på dem själva eller kaffepaus med fikabröd kanske? 

Jag blir så arg på otrevliga människor som är så otroligt sura utan någon som helst anledning. Hon är på sitt JOBB och jag ringer och frågar för att få hjälp och råd. Är det så mycket begärt? 
Nej, nästa gång någon beter sig så mot mig kommer jag fan säga ifrån. För så gör man bara inte. Det är fan vanligt hyffs. 

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Hejsan! :D

Trevlig blogg! :)

Ville bara påminna om min tävling! :D http://cajsa1.webblogg.se/2009/august/tavling-pagaende.html#comment

Skulle vara SÅÅÅÅ kul om du ville vara med och det är bara 7 st som har anmält sig än så länge så chansen att vinna är relativt stor!

Pussar och kramar och hoppas verkligen att du vill vara med! :)

xx C...

2009-08-05 @ 10:29:23
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: em

Vad tycker du om nätpedofiler?

2009-08-05 @ 16:49:26
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0