Första dagen in Miami.

Jahapp. Då har vi äntligen fått oss lite sömn, med betoning på lite, här i Miami.
Idag väntar fler äventyr!

Men innan jag går in på gårdagen tänkte jag bjuda på en rätt upp och ner gårdag:
- Upp 5.00 för att fixa det sista. 6.45 drog vi till Kastrup.
- Igenom alla säkerhetskontroller, allt gick super, inga förseningar och planet lyfte 12.20. Vi lyckades uppgradera våra platser till Economy Extra (tyvärr var det fullt på Buisness class) med hjälp av SAS bonus poäng. Yiiiiha! Snacka om att det var värt varenda poäng med det lilla extra man fick! Stolen var större, lite bättre och mer service, bredare utrymme, större gång, bekväma täcken och kuddar, och met matmeny på två rätter. Jag vågar inte fundera på hur buisness hade varit... :)
- Vi skulle landa New York på New ark för att byta flyg till ett inrikes till Miami. Efter lite mer än 40 minuters väntan i luften kom vi ner. Aningen försenade. Fick springa genom flygplatsen, ta tåget till terminal 4, hämta väskorna samt lämna dem vid en skum inchekkning. Spinga till planet.....som var försenat i en timma.
- 17.45 lokal tid går vi på planet men får inte starta förens ca 2 timmar senare pga dåligt väder. Åska, regnskurar och blåst gör att hela flygtrafiken är avstängd. Behöver jag säga att jag skakade som en tönt av rädsla för alla flyggropar?
- 22.30 lokal tid landade vi äntligen på Miami international airport. (ca 2 timmar senare än beräknat) Fick efter några om och men vår hyrbil och stack till lägenheten. Packade upp lite smått och körde till en drive in 00.30 för att få i oss lite kvälls/natt mat eller frukost, beroende på om man räknar Miami tid eller Helsingborgstid. :)

Så ja, nu sitter jag här efter en minst sagt knäpp dag igår och har väl i alla fall fått några timmrs sömn. Man vaknade av minsta lilla och efter alla miljoner intryck efter gårdagen känner man sig allmänt upp och ner. Men det ska nog funka. :)
Tog några bilder på den ascoola lägenheten, får se om jag kan lägga in dem lite senare. Nu ska vi leta upp en supermarket för att få i oss frulle, köpa nödvändigheter som schampo och balsam och lite annat smått och gott. :)

See ya. :D

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Härligt att höra att ni är framme och allt gått bra, även om det var lite förseningar. Såg bilder som Peter lagt ut på lägenheten och den verkar supercool. Där skulle jag gärna vara! Nu gäller det att lära sig hitta i Miami och installera dig ordentligt. Kram! /Birgitta Hälsa päronen!

2009-08-13 @ 17:39:52
Postat av: Emmy

Vem är du där med? :)

2009-08-13 @ 23:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0