Min bästa dåliga dag

Idag var det ingen bra dag. Eller?
Fick bilen att bli paj, ont i käften av två (!!) visdomständer, lätt hjärnskakning på "gymmet", tråkiga lektioner, ingen simträning, massa läxor och annat knas med missförstånd. 
Ahhags@hsj!!ahsgs! 
Så, då var det sagt. Nu kan jag slappna av och luta mig tillbaka. :)

Visst är det sjukt irriterande hur vissa dagar bara verkar vända sig mot en? Allt gå fel, grej efter grej, efter händelse efter allt. Och det bara fortsätter. Tillslut sitter man och skrattar åt allting och bara tycker att dagen är allmänt skumm och det är precis det den är. 
Jonas säger alltid till mig att jag inte ska koppla samman händelser med olika ursprung. 
(vilket jag annars kan ha en tendens till att göra.)
 Alltså: 
Att jag får tre röda ljus efter varandra när jag har bråttom ner till stan hänger inte ihop med att min visdomstand råkar växa ut just nu eller att jag klantar mig på styrkan. Det hänger inte heller ihop med den äckliga maten som serverades i skolan eller att jag försov mig imorse. (Nu hittar jag på de flesta händelserna för att kunna förklara mer konkret.) Kort sagt handlar det bara om att dessa grejerna råkar hända på samma dag. De har absolut ingen som helst koppling till varandra och det gör inte min dag till en sämre dag. Möjligtvis till en svårare, men inte till en sämre. 

Detta är supersvårt att komma ihåg när man är alldeles från vettet arg på den gamla kärringen som går i slow-motion över övergångsstället vilket resulterar i att man blir försenad till skolan eller att cykeln hade punktering just idag! Just idag, på min otursdag, hade den fått punktering! aah, snacka om smart cykel som kunde lista ut det! ;)

Nä, skämt och sido. Ibland händer dåliga saker i följd utan anledning och utan förklaring. Då får man försöka komma ihåg att skratta åt det och bara låta det gå förbi. Megasvårt men superbra när man väl kan det. 
Snacka om att jag ska träna på att ha dåliga dagar i framtiden :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0