Merca mot...lådbil. Känns som ett nederlag farsan ;)

Idag fick jag ännu ett bevis på att jag inte ska läsa andras bloggar. 
Kom hem vid tolv och hade planerat att lägga mig ute och sola en stund tillsammans med min bok (hör och häpna, jag läser! " The truth about forever" heter den och jag kan faktiskt varmt rekommendera den. :) ) Men istället satte jag mig vid datorn för att kolla min mail... och en blogg. Sen blev det en blogg till, och en till och en till... och helt plötsligt var klockan två och jag var tvungen att köra iväg till träningen. 
Ush Fia... du ska inte läsa andras bloggar har vi ju sagt! Du fastnar så lätt. :)

På tal om att köra till träningen: 
Var nere och lämnade in min bil på service hos Kinesen idag och som vanligt förstod jag ungefär 3 ord i varje mening han sa. Som tur var hade jag min pappa tolken med ;) I alla fall... bilen läcker olja och till och med jag som har noll intresse för bilar förstår att det är fel. Så jag lämnade in den och skulle glad i hågen få köra Mercan hela veckan. Trodde jag ja. "Här är nyckeln" säger pappa och räcker fram en nykel jag aldrig sett förut samtidigt som han flinar lite fult. "Du ska få köra en röd Ferarri istället" fortsätter han när han ser min misstänksamma min och skrattar. Vi går till bilen och möts av världens högsta lådbil som lyser rött. 

Farsan hade tagit tillfället i akt och lämnat in Mercan på service samtidigt som vi lämnade in min bil eftersom vi ändå bygger nytt garage och har för få parkeringsplatser för våra bilar. Så nu kör jag runt i en stor lådbil a la Mormor-bil och känner mig som en kung på vägarna haha. Pappa ler brett när han ser mig. Han är glad så länge han slipper köra den, och det har jag full förståelse för, ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0