Den där sömnen...

Jag tror jag är inne i någon sorts sömstörnigs-period för tillfället.
I veckan som gått har jag sovit, men inte blivit utvilad. Har vaknat på mornarna och kännt att jag skulle behöva sova minst 6 timmar till för att känna mig pigg.
Igår natt vaknade jag klockan ett och trodde att klockan var sju. (Samma sak hände vid halv tre, kvart i sex och tjugo i sju.) Och inatt har jag jagats av hemska drömmar som man får tre huhndra i puls av när man vaknar.Ush, ush.

Det här med sömnen är annars väldigt skummt.
Man känner sig trött och gå och lägger sig. Sen somnar man och hamnar i någon sorts medvetslöshet där man drömmer, rör sig och vilar upp sig. Sen vipps vaknar man från medtevslösheten och förhoppningsvis är pigg.
Kan inte riktigt förklara vad det är jag tycker är så skummt, men hela grejen med att "somna"... det är faktiskt konstigt. (Sen är jag själv ju en sån person som inte tycker om att sova och hade hellre önskat att vi "laddade upp oss" med hjälp av batterier eller liknande ;) Visst hade det varit bra? Snacka om att man hade kunnat använda livets alla timmar på ett mycket mer effektivt sätt då! :D )

Schooltajm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0