De där duvorna..

Jag var ute och gick men vovven en långrunda innan. Hon fick bada i bäcken och springa runt som en liten prinsessa bland alla vitsippor. Myspys, jag älskar våren. 
Överallt var det fåglar som flög, byggde bon eller sjöng och då började jag ju tänka på alla fågelungar som snart kommer krylla runt i parken, haha. Men så kom jag att tänka på alla dumma duvor som finns lite här och var. Har man någon gång sett en duvunge? Frågar man någon så kan ju nästan vem som helst förklara hur en andunge ser ut, men hur ser egentligen en duvunge ut? 

Såg förresten en duva när jag körde hem från träningen igår. Han hade satt sig tillrätta i en vattenpöl mitt i vägen där han satt och badade och vägrade flytta på sig. Tur för honom att jag var på gott humör så att jag bara tutade lite så han skulle märka att det stod en bil 2 cm från hans badrum. Då flyttade han långsamt på sig och tyckte säkert att jag störde hans morgondusch. ;)

Nepp, nu är det dags för plugg i sommarvärmen på altanen. :D

Glad påsk på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0