It's my cool...

Haha fy fan vad denna bloggaren har uppdaterat dåligt!
Skämms, haha!
Får väl skylla på jobb, skola, träning och allt annat här. haha. eller nej, jag skyller inte på något ;)

Idag jobbade jag ju...på aktiverums barnpassning. Man kan ju inte precis säga att jag längtade efter det, men det var nog det roligaste som hänt på hela dagen haha. Totalt fick jag ta hand om åtta ungar i omgångar under en tre timmars period. Den yngsta 4 månader och den äldsta 7 år.
En kille som hette Axel är nog världens snällaste människa, helt klart. Han var där förra veckan också och han är verkligen helt underbar. Han tar med alla barn och leker vad de vill och skrattar och ler hela tiden. Och han är en jävel på att lära sig namn haha! Något jag är grymt avundsjuk på. haha. (Dock har jag lärt img namnen på alla åtta barn från idag -) )
En liten tjej på tre år som hette Elsa är nog ett av de smartaste barnen jag träffat. 1000 frågor om allt och riktigt kloka funderingar. Jag kunde inte ens svara på hälften av frågorna hon gav mig. Vi satt och såg på Musse Pigg och Pluta jagade en sjöstjärna "Det är ju inte verkligt äns. Hur kan en sjösträrna vara snabbare än en hund på land?" "haha eehmm. jo det är tecknat, då kan det vara så :) "
En annan rolig tös hette Jemilia. Hon var sju år och kallade sig själv för cool. haha, viktigt. Hur ball som helst. Riktigt bra självförtroende och under hennes timma hos mig hjälpte hon mig att bli cool genom att lära mig hur man svarar på frågor när man är cool, hur man säger tja på rätt sätt samtidigt som man håller händerna på ett speciallt sätt, och så fick jag en ny cool frisyr haha.
Och sen lilla Collin. 4 månader och assöt. Vad mer kan ja säga?

Haha så ja, kan ju kort och gott säga att jag haft en askul dag på jobbet :D
Just nu pallar jag inte skriva mer... eller jo jag kan berätta att jag startat dansen på tisdagar istället, på Impulse dance. Älskar det. I lööööve it. hah.

Nej nu är klockan 21.59 och det är dags för mig att stänga av datorn och nanna. Är sjukt trött och måste sova för att palla jobba imorron, hihi. Kiss kiss, hug, hug.

Aaah, It's so crazy. Have never felt like this before. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0