Sundsimningen.

Jahapp, attans då.
Det gick ju inte riktigt som man tänkt sig.
Vi började simma över och allt gick bra fram till mitten av öresund, sedan kom Jag Klara och en av danskorna in i strömmen och kunde inte komma ur. Efter mer än en halvtimmas kämpande på nästan samma plats fick vi inte fortsätta längre. Tävlingsledningen avblåste tävlingen pga de höga vågorna och starka strömmarna. Vi fick veta att strömmarna hade en hastiget av 5 knop, en elitsimmare som maxar kan komma upp i 3 knop.. .så enligt dem var det nästintill omöjligt för oss att komma på rätt kurs. (Jag har ingen aning om det här med knop, men man får ju lita på de som kan. ) Ett tag fick jag ligga och simma rakt i farleden mot varken Sverige eller Danmark - alltså längst med farleden för att försöka komma på rätt kurs men det gick inte. Haha, till och med båtarna hade problem. Våra följe kanoter hade också glidit med strömmen och fick kämpa för att komma över till Danmark igen.

Men det var en upplevelse och jag simmade lite över en timma i 15 gradiga Öresund tillsammans med en hel mängd maneter, (tycker det är skumt att jag inte fick någon i munnen. Ibland simmade man igenom riktigt stora stim med maneter, skitäckligt.) i en astajt våtdräckt som gav mig riktigt onda skav i nacken. Men jag överlevde och det var som sagt en riktigt upplevelse! Dock vill jag göra det igen, jag vill ju klara det . :)

Två timmar efter oss gick starten för killarna. Man hade lärt sig av våra misstag och gav grabbarna en annan kurs att sikta på så de skulle komma runt strömmen istället för mitt i den. Vågorna hade även blivit mindre och strömmen var inte lika stark. Så det var kul för dem. Walle vann, tvåa kom en dansk och trea kom Gurra :D Grattis :D

Trots allt så är jag ganska nöjd, men jag tänker simma igen, jag ska över :P Lita på det.

Kommentarer
Postat av: emma

stackars er!!

2008-09-07 @ 14:39:06
URL: http://kortisemma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0