Face to face.

Jag älskar mitt liv.
Jag har haft turen att fått ett och hitintills har jag sett till att jag har levt det ordentligt.
Livet är en berg och dalbana, det kommer man aldrig komma ifrån.
Men är det inte av motgångarna vi lär oss? Är det inte av svårigheterna vi blir starka? Är det inte av felen vi kan förbättra?
Jag har läst att om man är en "känsloladdad" människa blir man ofta mycket gladare av framgångarna, samtidigt som man blir mycket mer ledsen av motgångarna. Man kan känna att en och samma händelse både är det bästa och det sämsta som hänt en. Är man dessutom en "tankeladdad" människa så analyserar man det mesta. Man försöker hitta svar på gåtor och läsa mellan raderna. Det är både ett plus och ett minus.
Det beror på vad man gör det till.

*

Jag lyssnar fortfarande på texterna och jag vet att jag inte är den enda som gör det.
Det har jag märkt. (-Why sad face?)
Det är nu man bara ställer sig med en frågande blick och undrar, "Hu?, vad är problemet?"

Jag lyssnade på MixMegapol tidigare och de tog upp just detta.
Hur man skulle vilja ta någon i axeln och bara ruska om personen.
Ruska vätt i personen.
Det kommer jag göra. Men inte nu. Inte idag.
Det är för nära inpå och för långt ifrån. Man kan fråga sig hur det kan vara båda delarna, men egentligen är det så simpelt haha. Det bara är så.

Jag är glad. Jag lever. Jag är lycklig.
Det kan du inte ta ifrån mig.
Jag ser dig som ett suddgummi - sakta men säkert blir du mindre och mindre.
Men jag har kvar mina små signs - det kommer jag alltid ha.
De sitter där de sitter föralltid, (Känner du igen det ordet?)  jag har sett till att de är omöjliga att få väck.
De finns som en gåta, en rebus, på mig och i min omgivning.
Jag kan visa dig, självklart. Men det finns en hake, och den har du.
Det är du som bestämmer. When ever - Men kom ihåg suddgummit. Jag använder det, och det blir fortfarande mindre.

Det är inte långt kvar nu. Jag skulle säga 10 månader. Mindre än ett år.
Jag har givit dig många löften, jag håller alla.
Du minns säkert löftet från i somras? Det tror jag du gör, det håller fortfarande.
Som sagt, jag håller alla mina löften.

forever and for always.
face to face.

*
Let the dream come true! :)
Lev livet. Njut av studerna. Lita på hoppet. Dela med dig av din kärlek. - Det kommer du långt på.
Jag älskar livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0