Snö i Oktober??

Bläää.
Har hört många som sagt att det toksnöar uppåt landet. Thomas, pappas kompis, körde ner från Södertälje igår. Enligt honom snöade det som bara den. Har även hört att snön ligger tät ända ner i Småland idag. På TV lovade de att en snöstorm skulle komma in från London. NEJ! Inte snö! Inte nu!
Som tur var har vi än så länge bara ösregn och jag är väldans glad så länge det varar! Mycket hellre regn än snö för min del. Dock skulle det tydligen frysa på inatt, vilket kommer resultera i glashalka imorgon bitti. Phu, jag ser en dag framför mig full med skånska bilförare som kör i 20.
I och för sig ska jag inte säga något - jag har inte heller vinterdäck på min bil än. Får la ta och fixa det i helgen tror jag. Lika bra att ha det gjort. Annars vaknar man upp en morgon när hela världen är vit och så sitter man där bakom ratten i 20 km i timmen med sina sommardäck.
Jag längtar till sommaren, men jag tänker inte offra mitt liv genom att vägra byta däck. :P

***

Emmy: Egentligen har jag inget bra svar på det. Men det gäller typ att utmana sina rädslor. Om något är jobbigt måste man sätta sig in i den situationen och försöka vinna över sig själv. På det viset tror jag att jag ska komma över den. (Dock vet jag inte riktigt hur jag ska klara det när brorsan eller någon annan hemma är sjuk nästa gång. Phu... då vill jag bara rymma. Men eftersom jag har bestämt mig för att bli av med detta nu kanske jag helt enkelt får ta "tjuren vid hornen" och stanna hemma - som min tränare sa. Men såklart, det är mycket lättare sagt än gjort. Hur går det för dig?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja jag förstår inte heller det!!

Hehe jodå, jag läser ut böcker på löpande band ;)



Oh, jag gillar snö, mkt hellre än regnet :D Se till att ta på vinterdäcken så då förblir hel! Ta det lugnt imorgonbitti om du ska träna, ska bli noll kanske tom minus inatt :S

2008-10-31 @ 17:38:04
URL: http://booken.blogg.se/
Postat av: Emmy

Okej låter ju jättebra :) Men du går inte till någon psykolog eller nått sånt som hjälper dig? Nej för mig går det inte särskilt bra, är lika rädd som vanligt att bli smittad. Men mest att någon här hemma ska bli sjuk, då stannar jag inte för en sekund hemma. Kramkram

2008-10-31 @ 17:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0