Dietist, javisst? haha knappast.

Bra dag.
Jag gillar bra dagar, det får mig att känna mig så glad. :)

Dock var jag nyss på en astråkig kostföreläsning med simningen... fattar inte alls vad den dietisten gjorde där. Hon snackade på i en timma om vad man kunde äta för måltider och när. Vad som var bra att kombinera och vad som var mindre bra. Sedan hade hon noll koll på allt som gällde idrott - så fort en förälder eller en simmare frågade ngt som hade med träning att göra såg hon bara väldigt dumt frågande ut och svarade "oj, hehe.... det där har jag ingen aning om. " - nej men vad fan gör du då här i en aula full av elitidrottade ungdommar som vill ha svar och råd ang. mat för idrottare? kan man ju fråga sig då. Hon hade heller aldrig hört talas om Gainomax (Gain o flax??) och föreläste om hur bra en banan var tillsammans med en smörgås till mellanmål.
Tydligen skulle idrottande tjejer äta ca 2500 kch per dag samtidgt som killarna skulle äta 3300. Bullshit säger jag bara. Jag vet att tjejer som elittränar simning ska käka 3000-4000 per dag och killarna 4000-6000. Så hon kan ta och slänga sig i väggen. :) Sorry HS, men det var ett rjält bottennapp till dietist ni hittat. :)

Nu ska jag inte låta bitter. Precis som jag sa är jag kanonglad och njuter tillfullo. Asnice. :D
Livet rullar på som det ska verkar det som och nu känns det som om jag lyckas lyfta mig själv ännu några snäpp. wiihooo.
Sorry men nu är det dags för pluggning. :O) Have a great night , ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0