En berättelse om gårdagens skumma händelser

Imorgon är det Spanien!
Wow, känns kanonbra!
Än så länge är jag inte ens nervös, haha yeeah.

Kan skriva om en liten händelse som hände igår när jag körde från jobbet:
Körde från Landskrona vid kvart i två för att hinna med att vara på SOL (ett ortoped ställe, jag ska äntligen få inlägg till skorna så jag slipper få problem med knäna.) och eftersom jag körde i så god tid tänkte jag att jag omöjligt skulle bli sen. När jag står i en riktigt lång kö vid rödljuset vid Lasarettet ser jag hur en stor svart jeep framför mig kör upp på gräsrefugen mellan filerna. "haha, bara för att flasha med sin jeep" tänkte jag. så kollar jag i backspegeln och ser en Akutbil som är i full gång med att krångla sig igenom bilkön. "shit" tänkte jag och gjorde samma sak som jeepen.

När jag äntligen kommer fram till rödljuset står där några ambulanser och flera polisbilar och korsningen är övervakad av polismän som viftar lite hej vilt. Vi får grönt och bilarna framför mig kör. När jag kommer fram till själva svängen ser jag hur två poliser tittar riktigt konstigt på mig. Jag tycket det var obehagligt, men brydde mig inte, utan körde vidare. När jag sedan är i mitten av korsningen ser jag att jag kört mot rött! Mitt framför poliserna! haha. inte konstigt att de kollade skumt på mig! som tur var hände inget mer.

Hur som helst, jag kommer in på SOL efter att äntligen ha hittat en parkeringsplats i P-huset vid Lasarettet. Tar en nummerlapp och ställer mig i kö. Klockan är bara några minuter över tjugo över så jag har gott om tid. Tillslut kommer jag fram till receptionister och berättar mitt ärende, att jag ska få hämta mina inlägg. Men tydligen har jag kollat fel i kalensern, jag ska inte vara där förrens den 2 juni! (eller juli, minns inte) och istället ska jag vara på möte med min Bankman klockan 14.30. Jag skyndar därifrån och in i P-huset för att hämta bilen. Kör snabbt som fan ner till banken och kommer inflåsandes två minuter över halv. Phu, ändå typ i tid tänker jag.
Jag sätter mig ner och väntar, men ingen kommer.

När klockan är kvart i frågar jag en människa som jobbar där vart jag ska ta vägen om jag ska vara på ett möte med en baknman halv tre, men klockan är nu kvart i. Hon ber mig vänta i ett rum och kommer sedan tillbaka och frågar vad mannen jag skulle träffa hette. Såklart har jag ingen aning eftersom jag och namn inte går ihop. Tillslut kommer vi överrens om att jag istället ska få prata med henne. Vi kollar min mail på hennes dator och hittar att jag hade haft rätt. Jag skulle träffat en person med namnet Karl. tydligen hade denna Karl en annan "kund" som han hade bokat in samtidigt. haha phu. snacka om skum dag va? ;)

Nu ska jag käka, skriver mer sen om dagens händelser, :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0