Teater och Carola fläkt

Imorse vaknade jag åtta som vanligt, käkade frulle och kom på att jag skulle vara på teatern idag.
Ringde jobbet och sa att jag inte kunde komma, gissa vad jag gjorde sen? SOV.

Vaknade igen vid tio. Då var hela världen upp och ner.
Från att ha varit faktiskt strålande sol vid åtta imorse såg det nu ut som om någon stog med en gigantisk Carola fläkt och blåste typ mjöl som bara sprutade in i Sverige från Danmark. Kort sagt, det är just nu snöoväder.
Jag fattar ingenting. Hur kan vädret vända så snabbt? Nu är min sommar ännu längre bort...
Jag förklarar det igen med att det är den globala uppvärmningen.

En sak har jag dock lärt mig. Jag ska inte planera att byta till sommardäck, för var gång jag har gjort det (två gånger) har det börjat snöa som fan efter. Haha. Vilket sammanträffande va?

Som sagt idag bär det ner på Teatern. Ska vara där med dramagruppen, ingen aning om vad som kommer hända, men jag slår vad om att det är trevligare än en lektion. Plus att vi blir komplediga på onsdag eftermiddag. Ännu bättre :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0