Mitt Kungavälde

Nu sitter jag i sängen, ombytt och nybrassade tänder...då kurrar magen, och man är hungrig.
aaah, snacka om fel tajming!
Det är nog ett av de mest irriterande som kan hända.
Men idag tänker jag trotsa min mage, jag tänker inte gå upp och ta något smaskigt från kylen. Jag ska sova.


Sitter som sagt i sängen och tittar ut över mitt härliga kungavälde. - mitt rum.
En gång i tiden, imorse, var det nystädat.
Nu ser det ut som ett bombnedslag!! Vad hände?
Jo, mamma kom upp med två travar ren tvätt, jag packade upp träningsväskan och la ut rena kläder och gympaskor på golvet, jag fick en använd kasse av mamma som hon antaglige tyckte jag skulle ha, (jag vet inte varför, men hon har fått för sig att jag sparar på kassar..., ja okej , delvis har hon rätt, men då ska det vara snygga kassar i roliga skrikiga färger som kan komma till användning sen, inte en vit plastkasse med röd text...jaja, tack mamma :)) , det ligger smutstvätt och använda kläder sen innan träningen då jag i panik bytte om eftersom jag glömt tiden. Två hundben och en tuggknut ligger på golvet efter att Nora haft tråkigt och hämtat sina leksaker ner till mig som är den enda i huset som fortfarande är vaken... sedan pryder armband, digestivekex, skolböcker, godis och telefon och dataladdar-sladdar resten av rummet. ååh.... det som var helt nystädat och dammsugit imorse... bara att börja om. Jag tror jag har en hemlig tomte under sängen som stökar till när jag inte ser....

Idag är det i alla fall behagligt här hemma.
eller nja, på gränsen till för varmt faktiskt.
Igår var det iskallt, nära 17 grader. Jag bodde i mina dunsockar och pappa drog upp värmen på alla fyra elsnåla, smarta luftkonditioneringar (en på varje plan i huset plus en som de har i sitt rum...en för ett helt rum, herre jises...haha). Imorse fick han nog och gick ner och satte på värmen. Det kan bara sluta på ett sätt...illvarmt imorgon när jag vaknar...jag längtar inte. phu. hellre kallt då.

nu ska jag få lite skönhetssömn så jag kan skina imorgon på morgon träningen klockan tio.
Klockan tio! det ni. det ör inte ofta man har turen att få ha morgonträning klockan tio på ett lov :P.
Är van vid åttatiden, men klagar man? näää...



 

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0