Make my day-walk my way

Dagen började med två Danmarks besök på mindre än en timma.
Körde först pappa, mamma, Bengan och Karin till Kastrups flygplats så de skulle hinna med flyget till Kina.
När jag sedan körde genom tunneln till bron ringer pappa igen och ber mig komma tillbaka eftersom Bengan har glömt sin mobil i bilen. Så det var bara att betala och glatt köra tillbaka igen. Haha. Tur man bor så nära.

Just nu sitter jag med Carro och snackar lite om allt möjligt.
Har precis fått info av Annika angående det "modell jobbet" vi ska göra nästa lördag. Ska bli sjukt kul, men kan inte berätta för mycket om det nu...det ska vara liite secret ;)

Innan Mamma o Co åkte varnade hon för att det skulle bli snöstorm. Jag bara skrattade. Nu är det ju på väg att bli vår! Men tror ni fan inte att det började snöa!? :O Först snöade det runt fyra-tiden, men det slutade ganska snabbt och ersattes av regn. jag blev överlycklig. Men nu snöar det IGEN och denna gången är det riktigt stora flingor som ser ut att vilja stanna, dom jävlarna.

Förresten, det blev brandalarm på skolan idag. Alla tog det lugnt som filbunkar, tog sina jackor och gick ut sakta, det regnade ju så ingen pallade gå ut. Väl ute gick vi in på Filborna som ligger pecis brevid och väntade på att vi skulle få gå in. Plötsligt kommer en brandbil som ett jihu och ut hoppar fyra brandmän. De går in i skolan snabbt, kommer tillbaka och hämtar slangar och långa genomskinliga påsar av något slag. Efter tio min får vi gå in igen. Det har tydligen brunnit på riktigt i en av toaletterna precis vid våra skåp. Läskigt och skumt.
En brandman sa att detta rubriseras som mordbrand om de får tag i "gärningsmannen". Så nu levar han på hal is. Även om det bara var tänkt som ett bus från början, nu kan han bli anhållen för mordbrand. Lyckat snubben, lyckat! ;)

Ska antagligen ta och kolla på en kul animerad film sen. Älskar animerade filmer!
Men innan dess får vi göra något så man kan ta det lugnt sen. Jag känner att sockerkicken från tårtan som vi käkade efter maten fortfarande håller i sig, och jag är ganska rastlös :P
Oh, sen får jag nog ta och planera lite inför den tionde också :P. Saker och ting måste hända :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0