En av årets 52 söndagar

O'boy! Vilket vackert väder!
Jajamen, idag stämmer det! Strålande sol!
Men varmt är det inte...ca 3 minusgrader.
Pappa sa något om att ett oväder skulle dra in över Skåne under kvällen, för verkligen hoppas att både han och meterologerna har fel.

Imorse hade jag ju sovmorgon.
Snacka om lyx! Var riktigt länge sedan sist.
Men visst är det störigt, när man vet att man kan och får sova hur länge som helst nästan, så vaknar man halv åtta. Pigg. Jag tvingade mig själv att somna om, men ganska svårt eftersom solen lös in genom rutan. Efter attha vaknat och somnat om flera gånger var klockan tio över nio, då gav jag upp och min härliga sovmorgon var slut...

Damn...nu kommer massa moln in från Danmark! Kanske hade pappa rätt om oväder i alla fall?
Aja, ska inte ta något för givet. Nnu ska jag sätta mig och dricka varmt te som är bra för halsen samtidigt som jag får börja på mitt läxberg... Phu.

(Har ni förresten tänkt på det, att trots att ett helt år känns långt, så blir det inte alls långt om man säger "nej men det finns ju bara 52 måndagar eller söndagar på ett år, det är ju inte så mycket". Och det är det ju egentligen inte heller. Bara det att man ska ta de 52 söndagarna och gånga det med sju...så jäklar blir det mycket...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0