do I live for the day?

Wzup, wzup?
Haha. Idag fick jag hämta bilen, så nu har jag ett sprojlans nytt avgasrör. Haha, yes!
Så nu låter den lika tjusigt som den gjorde innan. Alltså inte som en moppe längre.
Tur är väl det, för det var lite pinsamt.

Imorgon är det deadline för mitt och Rickards lilla projekt här hemma. Hoppas morsan blir glad när hon set det. :P Men det ska hon nog bli. Förhoppningsvis.

Just nu är jag inne i en sån period då man fastnar för en låt, och så lyssnar man på den tills den blir uttjatad. Har en låt som jag tyvärr varken vet vad den heter eller vem som har gjort den. (Har fått en av en kompis som sa att hans polare spelar i ett band som...ja. bla bla bla). Hur som helst, texten är asgrym!
Handlar om hur man ställer upp för vänner och tar hand om sitt liv typ. Hum ja, det låter skittrist, men seriöst, den är asbra. Hade velat ha lyricsen, men då får jag skriva dem själv så det är lite jobbigt.
Får se om jag orkar.

Hur som helst, den låten får en verkligen att tänka.
De sjunger om att man verkligen ska ta vara på livet som det är, leva för dagen och inte ta något för givet.
Djupa ord och djupa tankar men sant är det.
Jag tror att man planerar alldeles för mycket nu för tiden. Man njuter inte riktigt av livet så mycket som man borde och vipps en dag så sitter man där med sin gamla gubbe, man är grå, rynkig och svag. Tänker tillbaka på livet och ser alla ungdommar som fortfarande har hela livet framför sig. Undra vad man tänker då.
Undra vad alla pensionärer man sett sittandes på en parkbänk och bara sitta och fundera, vad tänker de på? Kommer man själv sitta där en vacker dag? Fy ush så läskigt. Låten berättar om att man verkligen bör leva för stunden, för dagen, så det ska jag fan verkligen göra nu! jag ska göra precis vad jag vill, precis när jag vill - Det är livet ;P
Jag kan ärligt säga att jag är rädd för döden. Skulle chansa på att det är för att inget vet vad som händer sen. Jag har svårt att tro att det bara tar stopp och blir mörkt, för vad var då tanken med livet? Varför har man levt ett helt liv och upplevt så många härliga, roliga, tragiska och underbara saker om de sedan bara ska ta slut?
Nej shises, jag vill inte ens fundera på det.

Livet mening, jajamen. Det är en stor fråga. Jag släpper det nu tillsvidare.
Låten är i alla fall kanonbra som sagt och den får en att verkligen tänka på om man verkligen bryr sig om sig själv och sina nära så mycket som man bör. Vad är kärlek? Vad är vänskap?

Haha, damn. Nu har tiden sprungit ifrån mig. Kolla! Så snabbt det går! Det är ju läskigt!
Nu ska jag käka och sen träna...Köss! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0