Silver

Husvagnskänsla.
Jag har fönstret öppet och regnet smattrar mot fönsterbläcket.
Mysigt.
Ska äntligen sova nu. Är helt slut. Helt väck.


Hade precis tänkt avsluta och lägga mig när jag hörde katten jama utanför fönstret.
ååh, han gör alltid så. Att han inte kan gå in genom sin kattlucka, eller kan kan han ju, men han vill inte när han ser att fönstret är öppet. Hur som helst. jag låtsades som jag inte hörde honom. då jamade han bara ännu högre och han lät skum. Tillslut gick jag upp och drog upp rullgardinen. Där sitter han. Dyblöt i blomlådan och jamar. När han ser mig böjer han sig ner och tar upp en mus i munnen som sprattlar lite. Han ställer sig på bakbenen mot fönsrtet och jamar igen - med musen in munnen, och tittar rakt på mig. "typ Heej!! Titta vad jag har till dig! Öppna och släpp in mig. "

Det låter sjukt, men det här är det finaste en katt kan göra. (Enligt de själva såklart). Att ge bort något de själva jagat.
Han såg så lycklig ut och jag visste inte vad jag skulle göra. Jag ville ju släppa in honom och berömma honom, men jag ville inte ha en en halvdöd mus i rummet. Hämtade pappa och lyfte in katten samtidigt som pappa tog bort musen och slängde iväg den. Det låter rått, haha jag vet. Men vi har ingen användning för en död mus. Dock berömde vi katten och han njöt ska jag tala om. haha. Så nöjd han var!

Han gav mig alltså det finaste han visste. Det finaste han kunde komma på. Aw katten. du är för underbar.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0