Jag i ett nötskal

nej men damn, nu är jag där igen, i Berg-och-dal banan!
Haha shit, jag som inte ens gillar att åka berg och dal bana ;)
som tur är, är jag dock på en ganska hög uppförsbacke nu, hoppas den fortsätter stiga, men alla vet ju att det blir ju mer hemskt ju närmare överfallet man kommer, haha. eller ja, hemskt eller härligt beroende på vad man gillar barg och dal banorna.
Äh fan, ska sluta snacka :D

Stack tidigt imorse för att hinna till jobbet, riktigt tidigt, men då hade de ju värsta vägarbetet på motorvägen så trots att jag åkte typ tjugo i, kom jag inte fram förrens kvart över. Man kan ju bara fråga sig hur bra det är att börja bygga om motorvägen nu, i båda filer, mitt under sommarrusningen? äh, de har väl inte riiiktigt tänkt till va?

Fick mina inlägg till fossingarna idag också. kalajs. Fula men bra. tror jag.
Dock måste jag erkänna att jag är sämst på att använda parkeringshus. Drar storyn snabbt:
Jag körde in, betalade med kort och fick biljett. Parkerade och fick till ortopedkliniken. Kom tillbaka till bilen, startade den och körde mot utfarten. Kom först i en lång kö, stoppade in biljetten, inget hände. Kortet-inget hände, biljetten, kortet, biljetten, kortet....inget hände. Tillslut vifade jag på killen i bilen bakom (japp, det hade vid detta laget blivit en riktigt lång kö som slingrade sig uppåt och neråt i parkerningshuset) att han skulle hjälpa mig. Han kom, men det gick inte. Tillslut kommer vi på att jag inte betalat biljetten. Så jag får backa och ställa bilen helt snett på ett "förbjudet område", gå ur och leta upp dne jäkla netalningsautomaten. Snacka om pinsamt.

Kommer till automaten och fattar inte hur man ska göra. Kommer tillslut på det och går sakta tillbaka till bilen i hopp om att kön har minskat. Icke. Den har snarare växt. Pinsamt. Går in i min asfel parkerade bil och sätter mig för att vänta på att kön ska försvinna. Det tar en jäkla tid så jag startar bilen, backar och kör fram, backar och kör fram så jag ska kunna köra mot bommen sen. En snäll tjej släpper fram mig före henne i kön, jag kör fram och kommer typ en och en halv meter från automaten!!! Pinsamt igen. Får stänga av bilen, gå ur, sätta i biljetten, sätta mig snabbt i bilen, sätta igång den och köra snabbt som fan därifrån. haha.

Snacka om pinsam situation? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0