För en tid som bara går.

Long, long time ago...
Men så blir det när man har dagarna fullproppade med händelser. Riktigt nice. I looove it.
Men nu följer en lång update. Sjukt tråkigt dagboksaktigt jag vet, men så blir det ibland och idag blev jag riktigt mega sugen på att skriva ett astråkigt inlägg om vad jag gjort under de senaste dagarna, haha . Tralala!

Som sagt var jag på Stand Up vid tivoli i onsdags och vad ska man säg... tjaaa det var ju helt okej och vissa var ju verkligen bättre än andra. Men det är en sån sak som förgyller vardagen. Något annorlunda i kalendern som gör att man blir glad.

I torsdags var det Winerbäck som gällde för hela slanten. Gick dit med Mary och skulle möte upp Chattis och Liz. Dock hade de köat sedan klockan två på dagen (vi kom dit vid sextiden) och se stod allra längst fram. När vi kom var folkhavet så stort och hela gräsmattan var fullproppad med picknick fikande människor och familjer i alla storlekar och med alla sorters utseende. Det var med andra ord helt omöjligt att komma fram till Malmös Winnerbäck fantaster Liz och Chattis, så vi nöjde oss med att tränga oss in i havet och placera våra rumpor på en zebrafilt som vi klämde in på en liten yta.
Vi hittade Carro som blivit lämnad av en stupfull kompis. Hon hände med oss bort till Amnesty-tältet där vi gjorde våra egna T-tröjor och bidrog till mänskligarättigheter med en tjuga. Någon nytta får man väl göra. :)

I fredags var det jobb som gällde och senare på kvällen stack jag och Carro hem till Kim och färgade ögonfransarna och kollade film. Sedan bar det av hem till mig för en mysig taccokväll. Nice. Fick låna en bra film av Kim som hette Stick it, helt kort var det en gymnastik film med bra budskap. Sånt är alltid välkomnat. Spceiellt innan SM. :)

Carro
sov kvar och i lördags var det träningstävling som stod överst på dagsordningen. följt av lunch med Kim på Grafitti och sedan fika på Piren. Så Härligt! Solen sken så vi bestämde oss för att åka hem och ta med badkläder, Lingon och Micke ner på Gröningen för att softa. Softa blev det men lagom till att Lingon kom ner började det ösa ner. Åkte vidare till Åhlens med Kim och Mille för att kolla skor och sedan var det Fredriksdahlsteatern med farmor och farfar som gällde.
Ska inte klaga på teatern, men den har ju varit bättre. Alltså inget hit i år. Vi blev också överraskade med att skyfall under pausen... tur att man var förberedd med regnkläder måste jag säga.  På kvällen blev det film, Napoleon Dynamite (Inte riktigt min favoritfilm, men det funkar) med Kim, Lingon, Micke och Eva. Nice.

Och idag gott folk. Idag är det söndag. Får se vart vingarna bär mig idag.

"För en tid som bara går och aldrig kommer igen" - Ta vara på den.
(Winnerbäck- Elegi)

Kommentarer
Postat av: micke

dankeschön var dagarna/kvällarna (: ses säkert snart igen!

2008-07-13 @ 19:07:31
URL: http://www.thedraft.se
Postat av: Fia

Ja tack detsamma! Det har varit riktigt kul. Hoppas du får en bra vistelse i Norge! :)

2008-07-13 @ 20:58:47
URL: http://soffiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0