Stockholm, here I come!

Jag har nog valt fel sport.
Eller kanske inte fel sport ur min synvinkel, utan nog mer andras synvinkel.
Träffar man nya folk som frågar vad man gör och man svarar "simning", säger de flesta inte så mycket mer och man byter ganska snabbt samtalsämne. Men har man då en vän med sig som spelar fotboll blir samtalet mycket mer intressant. "ååh, fotboll, jaha. Vart spelar du? Jaha, är det bra? Vad spelar du? Jasså... jaha. Vilken division?" osv. Och jag förstår dem, fotboll tilltalar nog många fler än vad simning gör, men ibland hade det varit roligt om sportsamtalet handlade om simning också, haha.

Ikväll blev det ännu en grillkväll på stranden. Denna kväll med Sara, Mary och Oskar. Mycket trevligt om jag får säga min mening. Men jäkligt kallt. Inte alls lika skönt och behagligt som gårdagen. Idag var det mer rått och mycket mer blåst. Blää. Kanske är kallare dagar påväg in?

En rolig sak som dock estämdes väldigt spontant för bara några timmar sedan är att jag antagligen ska åka till Stockholm imorgon. Och nu menar jag inte en kvart från huvudstaden i en förort kallad Södertälje, nej nej, nu menar jag the real shit. Mary berättade att hon beställt en bussbiljett imorse för att åka dit och hälsa på en vän från staterna som är där tills på söndag. Hon ska även invänta ett besked om hon fått en plats på Stockholms eller Lunds universitet. På skoj snackade vi om att jag skulle följa med, och det skojet blev ganska snart allvar.  Så här sitter jag nu, i valet och kvalet. Ska jag åka med? Självklart! Det finns bara ett problem: Jag har ingenstanns att bo. Hum. Men problem är till för att lösas och i värsta fall får jag väl övernatta i bilen? :) Det är ju inte så svårt.
Men är det någon som läser detta som gärna skulle vilja följa med eller vet någon som har någonstanns att bo i Sthlm, så säg gärna till. Det hade varit kanon :).

Nu ska jag sova, upp tidigt imorgon för eftersökning av tillfällig bostad i huvudstaden! :D
Jag älskar Spontanitet. :D
(heter det så?)

Kommentarer
Postat av: Maria

JÄTTE KUL ATT DU E MED O TÄVLAR :) JA MAN SKA ALDRIG SÄGA ALDRIG, REGISTRERADE DU DIG PÅ NÅGON AV LÄNLARNA FÖR ATT ÖKA DINA CHANSER RIKTIGT MKT? (sry d blev stora bokstäver hihi)

2008-07-30 @ 07:32:38
URL: http://mariapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0