UN

Lollo: haha vad trevligt! Jag hoppas du solar och blir riktigt brun och fin och att vi ses nar du kommer hem ;) Det har du faktiskt lovat, haha.
Jingan: igar gick vi ut en runda. Gick anda ner till 30 gatorna och vandrade lite. Gick in i nagra affarer eftersom de inte stanger forrens runt nio och sedan kopte vi glass och applen och gick hem och glodde TV. Mysigt :)
Florida riders:
Gud vad underbart det later som att ni har det! Lite annorlunda vader gentemot vad vi har har, trots att vi ar i samma land :) Fan vad kul det later med djuphavsfiske! synd att ni inte har med min kamera sa ni kunde ta fracka bilder...men men. :) Huvudsaken ar att ni har det bra och att ni trivs. Halsa alla de andra Florida riders och forresten, pappa har fatt ett nytt mail :) Puss!

Idag var vi pa orginellt besok pa Fns hogkvarter!
Vi traffade Marys pappa utanfor huvudingangen for de som jobbar pa FN klockan halv tolv. Vi gick in och fick presentera oss for en del ambassadorer som Marys pappa stannade och pratade med. (Marys pappa heter Anders forresten...skriver det fran och med nu..) Darefter visade Anders oss runt i olika stora salar dar man holl viktiga moten och tog fasta beslut i. Vi var bland annat inne i Sakerhetsradet, Generalforsamlingen och forvaltningssalarna. Man kan ju tycka att det later grymt trakigt, men det var valdrigt intressant att fa se vart alla varldsbeslut tas.

Eftersom vi var dar med Andres fick vi aven ga ner i salarna och satta oss i stolarna. Vi fick aven latsas vara presidenter och generalsekreterare, eller kunde vi vara Kinas ambassador eller Sveriges talesman. Det var faktiskt valdrigt kul och intresant.

Darefter fick vi folja med Anders till hans kontor som ligger pa 46 vaningen i en stor hog byggnad som heter Dag hammarskold Plaza. Utsikten var fantastisk! Och det soliga vadret gjorde att man kunde se hur langt som helst. Behover jag saga att Maria lyckades knappa kanon bilder darifran? ;)

Efter de viktiga besoken i viktiga hus gick vi vidare pa en snabb shoppingrunda. Jag hittade ett par dansbyxor, tva linnen och ett riktigt frackt armband som jag funderar pa att ge farmor i fodelsedagspresent. Darefter kopte vi tre cupcakes och gick hem. Jag har sa otroligt ont i knolarna vid stortarna pa bada fotterna, men pa den hogra foten gor det fruktansvart ont. jag har aldrig brutigt nagat och vet inte om man kan bryga knolen vid stortarn (eller en spricka kanske det ar), men skulle man kunna det sa tror jag att det ar sahar det kanns. Kan knappt ga pa foten ordentligt...:( Far kanske kolla det nar jag kommer hem om jag orlar satte mig bland alla sjuklingar pa akuten. troligtvis inte.

Just nu har de en mottagning har i huset sa vi ska helst halla oss borta och inne. (Eller ute, men da far vi vara ute i runt fyra timmar...) sa vi sitter och kollar pa Amerikas funniest homevideos och ska alldeles snart kaka upp de cupcakesen vi kopte innan idag. :P

Damn, snart dax for hemflygning....jag vill inte. :O

Imorgon blir det nog en ganska lugn dag. Kanske upp till Harlem, eller ner till Chinatown. annars kanske vi bara strosar runt har uppe och vamdrar in och ut i affarer utan att ha nagot speciellt mal. Inga tips fran hemma vad man kan gora som vi missat?
Det kanns som om vi har gjort nastintill allt man bor gora, sa nu gor man bara slappegrejer. Men det ar harligt. Det ar ju inte alla som har chansen att leva ett slappt New York liv for nagra dagar, ellerhur. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0