Time square, Etipoiskt och Cupcakes.

Klara: Connarna ar typ rutiga: rod, vit, blaa och strecken ar bruna. faktiskt riktigt snygga :) Haha, ja billiga ar dom, men dom ligger anda runt typ 50 dollar. Sa jag hade jakla tur med mina :P

Kim: haha ja, det var en liten besvikelse det dar med zoo, men anda jatte kul att fa se det IRL :P Fick aven se Grand central station idag, aven det ar inspiration till Madagaskar, men detta var riktigt likt ;) Hum, min balklanning ar typ gron-bla, ganska mork alltsa. Men precis som jag ville ha den upptill...vet inte om jag har forklarat det, men typ drapperat. du far garna se den nar jag kommer hem. :) Nar aker du till london forresten?
Vad roligt att du gillar att lasa om mina "Aventyr ;P" Jag har fortfarande inte skickat nagra kort, far se om jag hinner innan vi sticker, har ju nagra dagar kvar :) Ar det nagot mer du vill att jag ska kopa? Ett till linne kanske? :)

ursakta svaren, men svindyrt att skicka sms, sa det blir ett litet komunikationsmedel att skriva har. kanonbra!

Idag vaknade jag runt atta igen. Jag undrar nu starkt om jag har en mansklig klocka som ringer runt forts sextiden och sen vid atta, for har vaknat runt de tiderna varje dag. efter en dryg timma vaknade Maria och Mary, da hade jag faktiskt redan hunnit gora landpasset :P Haha, duktigt va ;) Vi kakade frulle och gick sedan for att springa i Cantral Park.

det blev en vandrning dit pa 25 min, tva varv runt en damm, samanlagt 5 km lopning och sedan 25 min vandrning hem. Snacka om att mina ben var mora efter det! Jag springer ju aldrig! egentligen far jag inte pa grund av mina knan, men har inte kant av nagot sa tankte testa. Det gick faktiskt kanon, men fan va jobbigt det var! Men nyttigt ;) nu kan jag i alla fall saga att jag har tranat i NY :P

Darefter gick vi hem och kakade lunch. Forsta lunchen hemma, men har finns alltid hur mycket mat som helst att valja pa. Mary och de har kock som lagar mat at dem, sa maten ar alltid jattegod och det finns alltid hur mycket som helst att valja pa. Gott :P Sedan tog vi en tunnelbana Downtown till Time Square.
Jag hade faktiskt forvantat mig det mycket storre! Men det var inte alls speciellt stort. Vi gick dock in pa Hard Rock Café for att kopa en troja, men det var for dyrt for var smak sa vi gick och tjuvkikade in pa Cafét istallet. tur att vi inte at dar ska jag saga. Dels for att det var ko in, och dels for att det var svindyrt. Vi fortsatte in pa MTV house. Kopte ingen troja har heller... men nu har man sett det i alla fall :)

Sedan fortsatte vi var vandrning till Rockafelle center. Julgranen stog ju inte dar nu, men det var anda coolt att ha sett det. Aven detta forestallde jag mig storre efter att ha sett det i bla. Ensam hemma filmerna. Men men, reallity arnt allways as your dreams. :) Vidare till ett mysigt Café som hetter Dean and Delucas. Riktigt nice och riktigt Amerikanskt. Dock kopte jag bara en kopp med frukt for att spara mig till middagen.

Vi kakade tillsammas med Mary och hennes pappas flickvan Linnea pa en Etiopisk restaurang. Asfrackt. Det har jag aldrig gjort innan, men det var verkligen att rekomendera. Dock var maten ganska spicey, men gott var det. Man bestallde varsin ratt, sen fick man in ratten pa en och samma tallrik (en jattestor talrik i mitten av bordet), sedan satt man och rev sonder att mjukt brod som man plockade maten med. Som sagt, valdigt annorlunda, men valdigt gott.

Sedan tog vi tunnelbanan uppat och gick pa ett dessert stalle som heter Buttercup cupcakes. Riktigt amerikanska muffins med typ mjuk glasyr pa toppen. Aldrig smakat innan, men jag har sett det i en hel del filmer. Valdigt sott, och valdrigt mattande. Men gott :) (Köpte faktiskt en pin darifran, hah :P)
Nu sitter vi pa Marys rum och kollar lite TV. Hon har fatt massa mess och folk som ringt och sagt att de vill traffa bade henne och oss och fragat om vi kan komma till olika stallen, men ingen av oss orkar riktigt och marys rost verkar ha sprungit och gomt sig under natten. Sa nu har hon san har sexig rolig Bonnie Tylor rost, haha. :P Hoppas dock den atervander ;)

Nu ar det Tv och annat nyttigt som vantar. Sen sangen. Hoppas alla hemma har det kanon! Och som sagt, skriv garna kommentarer sa svarar jag har. Det ar mycket billigare an att skicka sms fram och tillbaka over Atlanten :)

Kommentarer
Postat av: Klara

ah, de låter så jäkla mysigt :) va, tyckte du times square var litet? ;O haha! inte jag ;) rockefellercenter kan jag hålla med om att det var litet, blev sjukt besviken när jag såg det :P såg större ut i ensamma hemma.. men men ;P När kommer du hem? puss & kram

2008-02-17 @ 14:49:58
URL: http://helloandersson.blogg.se
Postat av: Kiiiim

Haha, jaja kul att ha varit där på riktigt iaf ;) Ja, klart jag vill se din klänning när du kommer hem ! :) Man kanske får prova den väldigt försiktigt bara för att få lite inspiration kanske ? (a) Hittar du något annat Kimmigt eller något annat som du bara tycker är fint för under 100-lappen får du gärna köpa det :) haha, jag åker på fredag tror jag att det va. :D Jag tycker också att det är ett mkt bra sätt att kommunicera på ;) Billigt och enkelt. Vi fortsätter så ... Ha det underbart så hörs vi väl snart. Stor kram (L)

2008-02-17 @ 20:24:41
Postat av: florida riders

Hej tjejen!
Vi följer din resa med spänning. Vi har varit i Miami idag och kollat in miami beatch och down town.Nu sitter vi och laddar för lite mat och mys, i morgon sticker vi vidare mot Everglades och krokodilerna och checkar in i Tampa på kvällen. Puss och kram

2008-02-18 @ 00:56:51
Postat av: florida riders

Hej tjejen!
Vi följer din resa med spänning. Vi har varit i Miami idag och kollat in miami beatch och down town.Nu sitter vi och laddar för lite mat och mys, i morgon sticker vi vidare mot Everglades och krokodilerna och checkar in i Tampa på kvällen. Puss och kram

2008-02-18 @ 00:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0