Madagaskar, balklanning och Step up 2!

Haha tack kim for alla kommentarer! Det var bara roligt! ;) Synd att inte hjatrat kunde vara med...men det ar ju tanken som raknas :P

Detta har minst sagt varit en fullspackad dag, men det har varit riktigt kul.
Vi borjade dagen med ett besok pa Central park zoo, som sagt! ah vad det var harligt!
En av de mysigaste filmerna jag vet ar ju klart Madagaskar, och eftersom de ar inspirerad av Central park zoo (allt ar ju darifran) sa var det sjalvklart att vi skulle dit. Lite besvikna blev vi dock...det var ju inte alls som pa filmen. jag kanske later som varsta puckot nu haha, men dar var ju varken zebror, lejon, giraffer eller flodhastar... alltsa ingen av huvudkaraktarerna i Madagaskar :( men men, dar fanns massa andra djur som apor, faglar och pingviner. Till och med isbjornar fanns det :) )de liknade riktigt stora hundar som solade pa klippor...det fick mig att langta lite efter Nora som ar dar hemma...

Men, vi var anda riktigt nojda med var formiddag pa cetral park zoo.
Nar vi kom ut darifran tog vi en hast och vagn rut hela parken. Riktigt mysigt. Turen tog ca 20 min och (Micke), vi akte forbi det svenska huset. Kusken fragade om husen sag ut sahar i Sverige, men jag och Maria bara skrattade. Huset var ett litet morkt trahus med runda vita fonster. Ite alls likt nagot hus jag sett i Sverige. Antagligen kallades det svenska huset for nagon svensk hade skankt pangar for bgget eller nagot, for svensk inspiretar var det verkligen inte ;)

Darefter gick vi vidare till ett ganska stort shoppingcenter som heter Bloomingdales. Mary som vi bor hos hade berattat att de hade valdigt fina balklanningar pa femte vaningen, sa det var vart mal. Vi akte upp och bade jag och Maria hittade varsin klanning som vi blev fasta vid. Sa japp, nu har man en fin balklanning. :)
Pa vag ner blev vi pahoppade av forsaljare som salde den nya doften fran Gucci. Tydligen helt ny, den har tydligen bara funnits har i NY i en vecka. efter ett snack med en forsaljare blev bade jag och Maria fast , och trots priset kopte vi varsin flaska. .... det ar nog det enda jag kopt hitintills som jag angrar... men men. sant at livet.

Darefter gick vi vidare och gjorde bade manikyr och pedikyr pa en nagel salong. Riktigt harligt. jag valde skrik orange pa tanagkarna och ljust rosa/vitt med lite skinner i pa fingrarna. Blev faktiskt jattebra och jag ar nojd.
Efter det gick v hem och motte Mary, sedan tog vi tunnelbanan ner till Downtown och gick pa bio. tro det eller ej, men vi sag Step up 2! Sjukt bra film! Se den nar den kommer till Sverige, verkligen!

Efter det gick vi snabbt in pa en affar som hette forever 21, dar hittade jag ett linne och ett par shorre. kanon snygga. kopte bada, sa nu bor jag borja tanka pa att inte shoppa sa mycket mer :)

Nu ar det snart dags for sangen. Men hoppas ni alla dar hemma har det kanon! skriv jattegarna kommentarer, det ar riktigt kul att lasa nar man kommer hit pa kvallen :)
godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jingan

fia......din lilla buse :P
du verkar leva livet därborta ju, jag kan dock berätta en hemsk sak, haha. igårkväll snöade det här i stockholm, vilken chock alltså. höll på att ffå hjärtstillestånd när man tittade ut vid 9 tiden på kvällen, nåja kanske inte riktigt hjärtstillestånd but I hope u got my point ;)

fortsätt skriv, vill veta allt ;)

kram på dig vännen!

2008-02-15 @ 09:19:16
Postat av: micke

alltså huset är ju svenskt, är ju det som är poängen :P en väldigt tidstypisk byggnad för hur husen i sverige såg ut då. tror det var en skolbyggnad eller ngt...

2008-02-15 @ 09:31:50
URL: http://www.thedraft.se
Postat av: jasse

Åh låter helt underbart, vill oxå dit :D haha

2008-02-15 @ 09:45:48
Postat av: Klara

Aaah, det låter så jäkla mysigt med bio och allt ;) hur var popcornen? haha! hoppas ni har de fortsatt härligt! puss & kram !

2008-02-15 @ 18:01:18
Postat av: Kim

Haha, ohh. Tur att ni inte såg PS. I love you! Du vet att den är bokad för oss två sen när du kommer hem. Vill verkligen se den ! Lite synd det där med zoo och madagaskar. Vilken besvikelse :P haha, riktigt roligt att läsa din blogg också s´ka du veta. Följder dina äventyr med spänning. Puss&kram !

2008-02-16 @ 19:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0